Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Mám s touto firmou smlouvu na dobu neurčitou, výpovědní lhůta je 3 měsíce. 19.4.18 jsem zaplatil předplatné na další rok. Z důvodu změn v domácnosti, jsem se rozhodl ukončit smlouvu. Se 3 měsíční výpovědní lhůtou jsem smíření, ovšem nerozumím rozhodnutí lepší TV, kdy údajně mohou pouze změnit smlouvu na předplatné, ale peníze mi nevrátí.
V prvním emailu s dotazem na ukončení smlouvy mi bylo sděleno následující...
Dobrý den,
abychom Vám mohli službu pozastavit a mohl byste přejít na předplatné, je potřeba vypovědět současnou smlouvu s 3-měsíční výpovědní lhůtou. Máme Vám tedy nastavit 3-měsíční výpovědní lhůtu a poté zbytek částky zaslat zpět?
S pozdravem a přáním pěkného dne
tým technické podpory SMS.cz
Až jsem tedy probral okolnosti, napsal jsem 16.5.18 další email s tím, že souhlasím s ukončením smlouvy.. Odpověď mě šokovala...
Dobrý den,
službu Vám přepneme na předplatné, ale peníze bohužel nevracíme.
S pozdravem a přáním pěkného dne
tým technické podpory SMS.cz
Další výměna emailu a stále dokola píšou, že peníze vracíme pouze do 30 dní v rámci zkušební doby.
Takže napřed že ano, najednou ne? Údajně vrací peníze jen do 30 dní od zaplacení. Toto je pouze prodloužená 14ti denní zákonná lhůta, to chápu, ale já jsem jejich zákazník a odstupuji od smlouvy. Jaký zákon, vyhláška, směrnice cokoliv, jim umožní nechat si zaplaceno a ukončit smlouvu? Mají vůbec právo nechat si mě peníze i přes to, že s nimi chci ukončit smluvní vztah? Navíc jsem napsal do 30 dní od zaplacení, že chci ukončit smlouvu a vrátit peníze. Na toto se jejich supr akce nevztahuje?
Děkuji za pomoc
Roubalík
Předplatné IP TV lepší TV.
Ukončení smlouvy s výpovědní lhůtou 3 měsíce a vrácení přeplatku.
|
Tweet |
Ukončení smlouvy na dobu neurčitou upravuje bod 4.3.2 obchodních podmínek (https://www.xn--lep-tma39c.tv/folder/obchodni-podminky.php). Dle tohoto bodu je možné ukončit smlouvu výpovědí kterékoli smluvní strany s výpovědní dobou 3 měsíců.
Spotřebitel by měl zaplatit služby, které mu byly poskytnuty v době trvání smluvního vztahu, tedy za dobu od uzavření smlouvy do posledního dne výpovědní doby. Poskytovatel služby není následně oprávněn za služby účtovat jakékoliv částky po konci smlouvy, nebo spotřebitele nutit použít předplacenou částku jako předplatné.
Pokud by poskytovatel účtoval částky za neposkytnuté služby po konci závazku, jednalo by se o bezdůvodné obohacení, které je povinen vydat spotřebiteli dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Vzor výzvy k vydání bezdůvodného obohacení je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni
Zákazník, který si objednáva službu lepší tv na rok, získává lepší cenové podmínky, oproti ceny při měsíční platbě. Jelikož má lepší cenu, není možné službu ukončit dříve než do do kdy má Lepší.TV předplacenou. Dané je smecifikovano v obchodních podmínkách, se kterými zákazník souhlasil a proto nemá nárok na předčasné ukončení smlouyvy a vrácení peněz:
7.3. Poskytovatel je oprávněn bez udání důvodu vypovědět Smlouvu na dobu neurčitou s tříměsíční výpovědní lhůtou. Smlouva v takovém případě skončí posledním dnem kalendářního měsíce, v němž uplyne výpovědní doba. V případě, že má Uživatel Službu předplacenu na dobu delší, než kolik činí výpovědní doba dle tohoto článku, neskončí Smlouva dříve než uplynutím doby, na níž má Uživatel Službu předplacenu.
Technická podporad jasně nepochopile dotaz zákazníka, proto odpověděla mylně.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.