Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Důvodem podání stížnosti je přístup Škoda-auto a.s., došlo vlivem výrobní vady ke zničení motoru 1.2 TSI Octavia, r.v. 2010, kde byly špatné rozvodové sady. Přesto, že jsem upozorňoval při návštěvě servisu, že v motoru začalo rachotit, byl jsem ubezpečen, že je to normální jev, kdy mi i řekli, že pro proměření je řetěz v toleranci, nechal jsem se obměkčit, namísto toho jsem měl trvat na sjednání nápravy. V 50 tis. km došlo k přeskočení řetězu a byl jsem nucen za nemalou částku provést opravu motoru. Vzhledem k tomu, že servisu nebyla nařízena žádná svolávací akce, nemohu po něm tuto náhradu požadovat, přesto, že mi mohli navrhnout výměnu nové subtilnější rozvodové sady, jako tomu učinili v 38 tis. km u mého bratra. Všechny náležitosti jsem se Škoda Auto řešil, podklady dostali a odmítají se postavit k věci kladně.
Škoda-Octavia 1.2 TSI
Žádám o proplacení investované částky do opravy vozu
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží (včetně osobních automobilů) 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Spotřebitel tedy již nemůže uplatnit zákonnou záruku. Ustanovení § 620 odst. 5 občanského zákoníku však umožňuje prodávajícímu poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně.
Pokud byla ze strany prodávajícího dána prodloužená záruka přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně, měly by být v záručním listě nebo ve smlouvě stanoveny podmínky prodloužené záruky. Prodávající se však často omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby. V takovém případě je třeba po celou dobu trvání smluvní záruky aplikovat úpravu o zákonné záruce.
Pokud spotřebitel uzavřel se servisem smlouvu (pravděpodobně smlouvu o dílo), na základě které se servis zavázal provést diagnostiku vozidla, je servis povinen své smluvní povinnosti řádně splnit. Neučiní-li tak (při provádění prací nepostupoval s náležitou péčí) a spotřebitelovi kvůli tomu vznikla škoda, mohl by spotřebitel žádat po servisu náhradu škody. V takovém případě musí prokázat, že mu škoda vznikla a že existuje příčinná souvislost mezi vnikem škody a porušením smluvní povinnosti ze strany servisu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.