Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2012 jsme objednali u společnosti Student Agency s.r.o. na pobočce v Plzni pro dvě osoby let do Kadady. SA nám nabídla letenky se dvěma přestupy v italské Pise a v New Yorku a docela dlouhou čekací dobou na letištích. Jelikož se jednalo o studenty, zajímala nás samozřejmě i finanční stránka tohoto letu. Ta byla pro nás zajímavá a tak jsme let objednali, uhradili letenky, poplatky za vyřízení letenek včetně vyřízení vízové povinnosti do Kanady, která ještě v této době byla aktuální. Ve čtvrtek 16.8. 2012 byl odlet z Prahy - Ruzyně. A pak nastal ten zásadní problém.
Když jsme přečkali čekací dobu 20 hodin v italské Pise, tak byl problém v tom, že není možné vycestovat do USA, jelikož vízum do Kanady bylo ve špatném pase. Pas byl platný, ale nebyl biometrický. Pracovníci SA, odkud byly i letenky s přestupem v USA opatřili vízem neplatný pas do USA. Neinformovali nás o pasových a vízových požadavcích co se týče přestupu v USA. Byli jsme přesvědčeni, při odletu z ČR, že je vše v pořádku, spoléhali jsme na profesionalitu, za kterou jsme zaplatili. Po několika telefonických rozhovorech s pracovníky SA, kteří se zpočátku snažili o nějakou jinou variantu, abychom se vyhnuli přestupu v USA, jsme se dozvěděli, žo to jinak nejde a že se tedy budeme muset vrátit zpět do ČR. Byla nám nabídnuta cesta zpět autobusem Student Agency v ceně 1 950,- Kč na osobu. Takže jsme nakonec byli nuceni ubytovat se v Pise. Chtěli jsme se co nejrychleji vrátit do ČR, neboť zklamání pro nás bylo obrovské. I po psychické stránce to bylo náročné. Druhý den jsme odjeli vlakem z Pisi přes Rakousko do České republiky. Samozřejmě na vlastní náklady, které nebyly malé. Museli jsme ještě uhradit storno poplatky za zrušení rezervací za ubytování v Kanadě. Takže nás "tento výlet" přišel na několik desítek tisíc korun. Dne 21.8. 2012 jsme podali reklamaci u společnosti SA v Plzni. Chtěli jsme nějaké řešení v podobě kompromisu /např. nové letenky/. Pracovnice reklamačního oddělení v Brně chvílemi pochybení SA přiznala, nejprve v rovině Student Agency a záhy pochybení vyvrátila s tím, že nemůže uznat odpovědnost na straně SA za škodu, která vznikla tím, že bylo vízum do Kanady s přestupem v USA ve špatném cestovním pase. Znovu podotýkám, že toto vízum zajišťjovala společnost SA. A pak nastala doba dopisování, mailování a společnost SA nechtěla uznat svoje pochybení. Chtěli jsme se domluvit na nějakém rozumném řešení, ale ze strany SA nebyla ochota a není dodnes. Obrátili jsme se tedy na ČOI o přezkoumání reklamace. ČOI konstatovala porušení zákona o ochraně spotřebitele v § 4 odst. 3 zákona č. 634/1992Sb. /zákaz užívání nekalých obchodních praktik/. Ovšem sdělila nám, že sice společnosti SA vyměřila pokutu, ale že nemá bohužel pravomoc rozhodovat o právech a povinnostech stran soukromoprávních vztahů a že samozřejmě záleží na ochotě uznat chybu za porušení zákona. Oslovili jsme dále AČCKA pana Okamuru o vyjádření k našemu problému a bylo nám sděleno, že AČCKA nemůže bohužel vstupovat do obchodního vztahu mezi zákazníkem a prodejcem služeb cestovního ruchu a jakkoliv rozhodovat v jejich sporech. AČCKA dále sdělila, že prodejce nese odpovědnost za informace poskytnuté zákazníkovi. V poslední řadě jsme se obrátili před několika měsíci i na majitele společnoskti SA pana Ing. Radima Jančuru o pomoc při řešení tohoto problému. Tady ale veškerá komunikace skončila, žádnou odpověď jsme od pana Jančury neobdrželi, takže naše bezradnost přetrvává.
Finanční odškodnění na základě doložených dokladů nebo 2 letenky do USA.
|
Tweet |
V tomto případě, je zásadní k čemu se společnost ve smlouvě zavázala. Je pravdou, že společost měla postupovat s odbornou péčí a spotřebitele informovat dle § 9 a násl. zákona o ochraně spotřebitele o požadavcích pro odcestování.
Zároveň doporučujeme zjistit, kdo udělil vízum, protože i takový úřad by měl vědět, že dává vízum pasu, na který nebude možné odcestovat.
Společnost STUDENT AGENCY holding, a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.