Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#23789Uvádění zákazníka v omyl

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.05.2018, před 7 lety

Miroslav Novotný

Znění stížnosti

Dobrý den, nějak jsem se nedočetl v desítkách stížnostech podaných Tu(na dtestu) na tuto(Be2) firmu, že společnost uvádí v omyl, že když si klient zažizuje prémioví učet jen mu zdělováná určitá cena za určité období, v mém případě 149 za měsíc, která mi nebyla vůbec strhnuta z účtu, a byla rovnou odečtena ona nepoměrně vyšší částka, která je zmíněna jen nepřehledně mimoděk pod online pladbou(viz další neveřejné informace), a po půl roce byla stržena ještě dvojnásobná částka která není při online pladbě vůbec zmíněna( je zmíněna až po pladbě). A s tím bych spoji i dotaz zdali je možné sthávat neomezně dlouhou dobu částky automaticky, když k tomu neda kupující výslovní souhlas, v případě když se platí jen online pladbami. Děkuji N.


Požadované řešení

Neuvádění zákazníka v omyl cíleně podvodnými praktikami.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2018 11:23, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky poté, co jí k tomu spotřebitel vyzve, může spotřebitel žádat navíc zákonný úrok z prodlení.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.5.2018 15:03, před 7 lety

ID: 4CYQCA66


Dobrý den.

Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 20/10/2017. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2018 21:40, před 7 lety

Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:

"Jedníné co mi přišlo od společnosti Be2 po zaplacení měsíčního předlatného 149 kč, o kterém tam není ani zmínka kdy končí, a rovnou mi bylo strhuto těch 1647kč, byl email viz. níže, ktérý je napsán češtinou přes nějaký překladač( např.:"Samozřejmě můžete Vaše Prémiové členství písemně vypovědět 6 týdny před vypršením přístupového období"). Chtěl bych se zeptat zadli tento email a forma vyhovuje obchdímu zákoníku.


Onen email:


Od této chvíle máte Prémiové členství na be2 děkujeme!

Od této chvíle můžete na be2 využívat všech výhod Prémiového členství bez jakýchkoliv omezení:

Prohlédněte si profilové fotografie doporučených partnerů, pokud je s Vámi sdíleli.
Pište neomezené množství zpráv a přečtěte si všechny, které Vám byly zaslány.

Doporučujeme přátelským způsobem aktivně kontaktovat oblíbené partnery. Většinou timto dosáhnete více úspěchu, než čekáním jestli Vás někdo kontaktuje. Neváhejte se ihned ozvat svým kontaktům. Takto můžete získat rychlejší přehled o lásce svého života.




Na co ještě čekáte?
Pokud máte jakékoliv dotazy, jak náš produkt používat, prosím neváhejte kontaktovat naše zákaznické centrum. Kontaktní e-mailová adresa se nachází na konci tohoto emailu.

Vaše Prémiové členství je platné po dobu 6 měsíc/ů počínaje dnem 20.10.2017 V celkové ceně: CZK 1.647

Abyste mohli nepřetržitě využívat všech výhod Vašeho Prémiového členství bez přerušení, Vaše členství bude prodlouženo o další 6 měsíc/e/ů automaticky v celkové ceně CZK 3.294 (cena celkem zahrnuje DPH). Samozřejmě můžete Vaše Prémiové členství písemně vypovědět 6 týdny před vypršením přístupového období, nebo pokud byla dohodnuta jiná výpovědní lhůta přímo při nákupu. Je nezbytné podřídit se této výpovědní lhůte, aby se automatické prodlužování zastavilo. Aby byla Vaše výpověď platná, prosím překontrolujte si výpovědní pravidla a jasně označte emailovou adresu, která byla použita při registraci na be2. Další informace, včetně práva na odstoupení od smlouvy naleznete na stránce Všeobecné obchodní podmínky.

Pokud máte dotazy ohledně Vašeho Prémiového členství, prosím neváhejte nás kontaktovat. Námitky, týkající se fakturované částky musí být vzneseny a doručeny be2 písemně do 14 dnů po obdržení be2 faktury. Pokud námitka nebyla vznesena v požadované lhůtě, fakturovaná částka je považována za schválenou.

Nenechte se přemlouvat a vyzkoušejte be2 Prémiové funkce již nyní. Prohlédněte si doporučené partnery. Prohlédněte si profilové fotografie, které Vaši partneři pro Vás zpřístupnili. Napište zajímavé zprávy Vašim protejškúm, kteří Vás nejvíc zaujaly.



Přejeme Vám hodně štěstí s be2,"

V případě smlouvy uzavírané na dobu neurčitou nebo jejímž předmětem je opakované plnění, musí být před jejím uzavřením sdělen spotřebitelovi údaj o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Pokud společnost porušila tuto svou zákonnou povinnost a spotřebitelovi důležité informace před uzavřením smlouvy nesdělila, mohl by spotřebitel namítat, že byl společností uveden v omyl. Ve výše uvedeném e-mailu jsou uvedeny důležité informace o smlouvě, jelikož se ale jedná o potvrzovací e-mail, nemusel spotřebitel tomuto e-mailu věnovat náležitou pozornost. Společnost by proto měla prokázat, že spotřebitele o smluvních podmínkách řádně informovala ještě před uzavřením smlouvy.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.6.2018 15:26, před 7 lety

ID: 4CYQCA66


Dobrý den.

Z dostupných informací Vám tedy můžeme říct, že došlo zřejmě k nedorozumění. Uživatel p.Novotný si vybral jiný balík Prémiového členství(6 měšíční místo 1 měsíčního). Momentálně již tyhle baličky nejsou k dispozici, protože všechny typy Prémiových členství již byli během roku 2018 zlacněny a informace jsou dohledávany z archivu. Tohle se může stát a proto máme systém zabezpečen tak, že je výběr jednotlivých typů členství v několika krocích, kým je potvrzena finální platba.
Pokud ale došlo k takovému omylu, má zákazník právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14ti dní ode dne jejího započetí. Bohužel se tohle nestalo.
Rádi bychom Vám nabídli zkrácení stávajícího Prémiového členství jako kompenzaci a dobrou vůli na období 1 měsíce a alikvotní refundaci v celkové výši 2745 Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2018 22:02, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.8.2018 09:49, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.