Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes jsme na výstavě stavíme-bydlíme v Jihlavě,byli přizváni na vyzkoušení masážního polštářku WS1.Slečna byla velmi milá, dala manželovi vylosivat los,prý berte to jako hru ,vyhrál slevu 200,- Kč, pak po chvilce, když si někam odešla dozadu tak přinesla losy mě, já tam měla slevu 6000,- .Velmi mi gratulovala a "úspěšně" se tvářila , že mám opravdové štěstí, že to tam ještě neměli , a hned jsme sepsali jakousi objednávku a že potřebují zaplatit zálohu,platilil jsme kartou 1000,- , prý nám to zítra někdo doveze a když ne tak poštou.Cena po slevě je 4990,-.
Odešli jsme a potkali známé, kteří se zrovna dohadovali s dalšími lidmi a u nich to bylo úplně stejné. Manžel 200,. Kč manželka 6000,-.Když jsme dojeli domů ,volala jsem na firmu a bylo mi sděleno , že odstoupit musím písemně,což je mi jasné , ale že náklady budou vyšší než 1000,- co jsme zaplatili na záloze.Je to tak dobře? Mohu odmítnout dodávku kurýrem?Mají na druhé straně , kterou jsme samozřejmě neprohlédli napsáno, že když to odmítnu převzít tak zaplatím 25% z kupní ceny nejméně však 2500,- Kč.
masážní polštářek WS1
Chci kupní smlouvu zrušit, výrobek nechci.Bude stačit pouze písemné zrušení a musím to od kurýra převzít?
|
Tweet |
Smluvní pokuta sjednaná v obchodních podmínkách spotřebitelských smluv je neplatná dle nálezu Ústavního soudu ze dne 11.11.2013.
Dovozuje se, že pokud lze dle § 1829 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy po převzetí zboží, lze odstoupit i před jeho převzetím. Pouze v případě, že by prodejce již zboží odeslal, tak může žádat náhradu škody - ve výši doloženého poštovného například.
Ze zákona není nutná písemná forma, ale je doporučena, protože je nejlépe prokazatelná.
Doporučujeme zaslat písemně odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku a telefonicky o odstoupení kupujícího informovat - nejlépe si hovor nahrát, aby o jeho obsahu byl důkaz. V případě, že bude informován před odesláním zboží, nemá následně nárok na náhradu škody.
Společnost Mogebon s.r.o. sídlící Kladenská 531/4, Vokovice, 160 00 Praha 6 , jejíž jednatelkou je Aneta Zemanová, Víta Nejedlého 690/25, Žižkov, 130 00 Praha 3 se nerozhodla pro řešení sporů využít službu VašeStížnosti.cz. Z tohoto důvodu je nutné spor dále řešit soudní cestou nebo prostřednictvím dozorových orgánů. Živnostenský úřad může postihovat, pokud se obchodník nezdržuje na adresách uvedených v živnostenském rejstříku. Česká obchodní inspekce může udělit sankce především za užívání klamavých obchodních praktik a dalších ustanovení zákona o ochraně spotřebitele. V případě konzultace dalšího postupu kontaktujte poradenskou linku 299149009.