Společnost


Československá obchodní banka, a. s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#23802ČSOB

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.05.2018, před 7 lety

Alena Klučková

Znění stížnosti

Dobrý den.
Chci upozornit!
Můj problém nastal v momentě placení za členství, kde jsem si chtěla zaplatit 3 měsíční předplatné cca 399,- Kč s automatickým prodloužením na 12 měsíců. Netušila jsem, že je to chyták a prodloužení nastává okamžitě při první platbě. Po zaplacení v mém případě bez zadání ověřovacího klíče zaslaného mou bankou ,což bylo nemilé překvapení, jsem tedy zjistila, že jsem si zaplatila předplatné na celý rok v hodnotě 4788,- Kč. Má banka /ČSOB/ mi sdělila, že potvrzovací kód posílá jen v případě, že obchodník dané ověření požaduje.Tady je prostor pro nekalé praktiky. Po bance jsem žádala zasílání ověřovacího klíče pro placení přes internet s tím, že je to ochrana mích peněz a bude mi chodit při každé platbě přes internet. Bylo mi sděleno, že to záleží na obchodníkovi jaké má nastavené požadavky a nikoli na bance od které jsem očekávala ochranu svých peněz.
Snad má zkušenost bude užitečná i pro další lidi na co si mají dávat pozor a možná někoho vyburcuje k upozorňování na využívání mezer při placení přes internet.
S pozdravem
Klučková Alena


Produkt

Placení přes internet


Požadované řešení

Zasílání ověřovacích klíčů při každé platbě placené přes internet a platební kartu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2018 08:50, před 6 lety

Platební transakce je autorizována, jestliže k ní plátce dal souhlas. Nedala-li spotřebitelka k provedení platební transakce souhlas, je banka povinna vrátit spotřebitelce částku platební transakce, zaplacenou úplatu a ušlé úroky. Pokud spotřebitelka provedla první platbu, mohla tím zároveň souhlasit se zřízením inkasa (trvalý příkaz provádět převod peněžních prostředků). V takovém případě by banka nebyla odpovědná.

Byla-li platba za službu provedena prostřednictvím platební karty, doporučujeme spotřebitelce využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebitelce peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Bližší informace o této službě jsou dostupné na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na finančního arbitra, který řeší spory mezi spotřebiteli a poskytovatelem platebních služeb při nabízení a poskytování platebních služeb. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2018 11:16, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.