Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den. V lednu 2018 mi zatelefonovala osoba z NaturaMed a nabídla mi úžasný preparát. Prý mi zašle vzorek, já nebudu nic platit, přípravek vyzkouším a teprve pak se rozhodnu, jak dále. Souhlasil jsem. Mám ale problémy s cévama, beru doživotně warfarin, je mi 77 let, bál jsem se preparát užívat. Krabičku s preparátem jsem neotevřel. Ještě lednu mi poslali fakturu 49,- Kč za poštovné. Nereagoval jsem, považoval jsem to za omyl. Vždyť bylo vše ZDARMA! V únoru 2018 mi zaslali další preparát, celý balíček jsem neotevřel. Od té doby mě atakují složenkami
03.01.2018: 49,- Kč.,30.01.2018: 84,- Kč.,06.03.2018: 584,- Kč.,06.03.2018: 119,- Kč., 22.05.2018: 668,- Kč.
Několikrát jsem jim psal mejly, že od nich nic nechci, že jim oba vzorky vrátím neporušené, ať si je vyzednou (mám korespondenci uloženou). Oni mi odpověděli další složenkou na 668,- Kč.
Prosím, pomozte mi zbavit se jich. V únoru jsem měl srdeční kolaps, zotavil jsem se. Záležitost za mne vyřizuje moje manželka Ivana Macková. Děkuju za pomoc. Tomáš Macek
1.balíček dopisem, v něm krabička: OmegaMarine forte+, doplněk stravy, č. šarže: 13377. Druhý balíček jsem vůbec neotevřel
Zbavit mou osobu nátlaku firmy NaturalMed a zasílání jejích produktů.
Zbavit mou osobu placení složenek za produkt, který jsem si neobjednal.
|
Tweet |
Občanský zákoník umožňuje uzavření smlouvy rovněž formou telefonického hovoru. Spotřebitelem vyslovený souhlas pak závazné přijetí smlouvy. Obsahem smlouvy je vše, co bylo odsouhlaseno v průběhu hovoru. Vyslovený souhlas se zasíláním zboží si podnikatel zpravidla nahrává.
Co se týče odstoupení od tímto způsobem uzavřené smlouvy, zde má spotřebitel nárok využít právo na odstoupení kdykoliv od objednání zboží až do 14 dnů po jeho převzetí. Uvedené vyplývá z čl. 40 preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů. Z uvedené směrnice pak vychází naše právní úprava, v daném případě konkrétně § 1829 občanského zákoníku. Právo na odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě je tedy nutné v tomto duchu vykládat.
Pokud však spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží, pokud jej již převzal. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti odstoupení od smlouvy, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Po marném uplynutí této 14 denní lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Vážený pane Macku,
předně námi dovolte vyjádřit lítost nad nedorozuměním, které vzniklo při objednávce produktu OmegaMarine Forte+ a dovolte mi krátce shrnout, jak celá záležitost vznikla.
Koncem prosince 2017 jste byl telefonicky kontaktován naší operátorkou, s nabídkou měsíčního balení produktu OmegaMarine Forte+ za 49,- Kč, což je úhrada poštovného a balného ( produkt jako takový byl zdarma ). Se zasláním balení na zkoušku jste souhlasil a toto Vám bylo doručeno dne 3.1.2018 a byla v něm přiložena faktura ve výši 49,- Kč na úhradu poštovného a balného.
V uvedeném objednávkovém hovoru zaznělo, že v případě neodhlášení zásilek Vám bude po měsíci zasláno další, již dvouměsíční balení produktu OmegaMarine Forte+ za 549,- Kč. Bohužel, požadavek na zrušení zasílání jsme neobdrželi a proto Vám toto balení bylo doručeno dne 4.2.2018.
V emailu, který jste nám zaslal dne 13.3.2018 uvádíte, že jste nás dvakrát písemně upozorňoval, abychom zrušili pravidelné zasílání. Ve vzájemné komunikaci, ale toto zrušení neevidujeme.
Vzhledem k tomu, že nedošlo k úhradě faktur na částku 49,- Kč, respektive 549,- Kč, byla Vám zaslána upozornění na dlužné částky příslušných faktur.
Dne 20.3.2018 bylo po obdržení Vašeho emailu pravidelné zasílání zrušeno.
Dovolte mi navrhnout Vám následující řešení pro dořešení politováníhodného vzájemného nedorozumění:
Zašlete nám balíčky zpět na naši korespondenční adresu Nemanická 16, 370 18, České Budějovice a abyste nemusel hradit poštovné, v příloze Vám zasílám tzv. odpovědní předtisk, který když nalepíte na zásilku, poštovné kompletně uhradíme my.
Tento odpovědní předtisk Vám zasíláme na Vaši emailovou adresu.
Děkujeme Vám za informaci, zda s tímto řešením souhlasíte.
Hezký den.
Zákaznické centrum NaturaMed Pharmaceuticals
Souhlasím s řešením. Pošlete mi ten předtisk na tom-interier@tom-interier.cz a já vám obratem vrátím balíčky. Macek
Dobrý den. Na Vámi uvedenou emailovou adresu byl odeslán odpovědní předtisk. Děkujeme.
Zákaznické centrum NaturaMed Pharmaceuticals
Vážení pracovníci D-testu, děkuji vám za pomoc. Dnes jsem zaslal firmě NaturaMed (dle jejich návrhu) doporučeným dopisem jejich produkty a věřím jejich veřejnému slibu, že pro mne tímto celé martyrium končí. Potvrzení z pošty jsem si pečlivě uložil.
Přátelé z D-testu, velmi jste mi pomohli. Budu mít konečně klidné spaní. Ještě jednou vašemu týmu děkuji.S pozdravem Tomáš Macek
Hodnocení: