Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2017 jsem se vdala a přestěhovala do jiné části Prahy.Nedávno mi přišla od České pošty výzva s červeným pruhem pro vyzvednutí zásilky tj. do vlastních rukou. Potíž byla v tom, že zásilka byla poslána na mé jméno za svobodna, ale na novou adredu. Paní u přepážky mi sdělila, že k vyzvednutí zásilky mi nestačí moje nová občanka, ale musím s sebou přinést originální oddací list. Měla jsem s sebou ještě i starý řidičák - na všech dokladech je i fotka, ale ani to nestačilo.
Podruhé už jsem si tedy oddací list vzala, zásilka mi sice byla vydána, ale byla otevřená. Co ale nechápu je, proč si Česká pošta můj oddací list okopírovala??
Ráda bych získala odpověď, proč se musí takto složitě nosit oddací list a proč si ho pošta kopíruje, kam kopii pak dá?
Vysvětlení postupů - proč nosit oddací list při změně jména a proč si ho pošta kopíruje
|
Tweet |
V případě, že je poštovní zásilka zaslána na nesprávné (nebo neaktuální) jméno, je třeba žádat nápravu především po odesilateli zásilky. Česká pošta smí vydat takovouto zásilku pouze adresátovi a ten v nastalé situaci nemá jinou možnost, jak prokázat svou totožnost, nežli předložením oddacího listu.
V případě otevřené zásilky má zákazník podle čl. 43 odst. 2 Poštovních podmínek České pošty, s.p. možnost uplatnit reklamaci poštovních služeb na kterékoli pobočce České pošty. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Dle instrukcí zveřejněných na portálu veřejné správy mohou být poštovní služby reklamovány nejen odesílatelem, nýbrž i adresátem poštovní zásilky. Konkrétní postup, který vytvořili přímo pracovníci České pošty, je dostupný zde https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/101/105/3881.html#obsah, přičemž za jeho správnost ručí Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman