Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 17. 4. 2018 jsem v prodejně Euronics v Ostravě reklamoval tablet iPad. 11.5.
mi volali z prodejny, že v opravně zjistili, že mám v tabletu zapnutou
službu Find My iPhone, kvůli které nemůžou opravu provést. Ihned jsem tedy
napsal technikovi v servise ať mi řekne jak to mám vypnout. 14. 5. se mi
technik ozval zpět a službu jsem vzdáleně vypnul. 17. 5. jsem prišel do
prodejny, kde mi řekli, že reklamace ješte není vyřízená. Z toho důvodu
jsem žádal o odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny tabletu. Bylo
mi řečeno, že je v podmínkách výrobce toho tabletu, že musí být služba
Find my iPhone vypnuta a tedy, že jsem tuto podmínku nesplnil a nemám nárok na vrácení peněz. V podmínkách jsem tak či tak nic takového nenašel.
Apple iPad Air 2
Odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny tabletu.
|
Tweet |
Podle § 13 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen řádně informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“). Je-li pro přijetí zboží k reklamaci nutná součinnost spotřebitele (deaktivace služby), musí o tomto prodávající spotřebitele při uplatnění reklamace informovat. Odkaz na obchodní podmínky výrobce zboží není dostačující. Navíc takové ujednání by mohlo být vyhodnoceno jako omezení práva spotřebitele uplatnit reklamaci, tudíž by se k němu dle § 2174 občanského zákoníku nepřihlíželo.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodnou na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od ní odstoupit a požadovat vrácení peněz.
Pokud tedy reklamace nebyla vyřízena včas, může spotřebitel od smlouvy odstoupit (vzor pro odstoupení od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty k vyřízení reklamace je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace). Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.