Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#23829Neuznaná reklamace varné desky DATID 401.531.71

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2018, před 7 lety

Ondřej Kotora

Znění stížnosti

Plynovou varnou deskou DATID 401.531.71 protékají kapaliny, které způsobily korozi na spodní straně spotřebiče. Protékající kapalina zároveň poškozuje vestavnou troubu umístěnou pod varnou deskou. Ikea zamítla reklamaci na základě šetření technika společnosti Whirlpool, který se ani neobtěžoval spotřebič prohlédnout a rovnou vydal zamítavé stanovisko. Důvodem zamítnutí je, že se záruka nevztahuje na korozi. Ta je však způsobena netěsností spotřebiče. Varná deska je určena k vaření (tedy i vody) a může se stát, že voda přeteče. Pakliže není spotřebič proti vodě ochráněn a není možné ho ani snadno vyčistit a vysušit, nesplňuje dle mého názoru základní požadavky na funkčnost.
Pro vyřešení stížnosti jsem podnikl tyto kroky: uplatnění záruční reklamace u prodejce / servisní organizace - zamítnuto
Pokus o smírné řešení - zamítnuto
Kontaktování ČOI a dTest


Produkt

Varná deska Datid 401.531.71 857938110504 391326018020 Číslo dokladu: 017800030389140713 Datum nákupu: 14.07.2013 (záruka je 5 let).


Požadované řešení

Navrhoval jsem odstoupení od kupní smlouvy s tím, že ve společnosti Ikea koupím nový spotřebič, který bude splňovat požadavky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2018 11:22, před 7 lety

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně. Záleží tedy na okolnosti, jaké smluvní podmínky poskytnuté záruky na výrobek byly sjednány.

Byla-li reklamace zamítnuta ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje
se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Mimo to má také spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.6.2018 09:17, před 7 lety

Na základě zjištění technikem naší partnerské společnosti Whirlpool byla reklamace zákazníka zamínuta s tím, že výrobek je plně funční s malými známkami koroze, na které se záruka nevztahuje. Výrobek splňuje všechny normy EU pro kvalitu a bezpečnost výrobku. Pokud zákazník nesouhlasí s rozhodnutím reklamace, má možnost o posouzení soudním znalcem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.6.2018 10:08, před 7 lety


Ondřej Kotora

Dobrý den, jak jsem uvedl v reklamaci i následném rozporu Vašeho zamítnutí oprávněnosti mé reklamace, technik společnosti Whirlpool předmětný spotřebič neprohlédl, takže se nemohl vyjádřit k povaze a rozsahu poškození. Servisní protokol uzavřel jako neuznanou reklamaci. Na mé výtky reagoval tak, že si můžu stěžovat u prodejce, což jsem učinil. Rozsah koroze je sice malý a teoreticky zatím nemá vliv na funkci spotřebiče samotného, ale v místech koroze dochází k protékání kapalin, které poškozují spotřebič instalovaný pod varnou deskou. Takže kvůli "malému" poškození varné desky riskujeme poškození dalšího spotřebiče. Poškození rzí je v návodu ke spotřebiči uvedeno ve skupině důvodů pro neuznání reklamace. Domnívám se, že tato podmínka je v rozporu s právem i s prostou logikou (spotřebič je určen k vaření, dokonce i k vaření vody, a tak je na snadě, že se dostane do kontaktu s vodou/kapalinami).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2018 16:06, před 7 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu za jakost při převzetí. Mj. odpovídá kupujícímu dle § 2161 odst. 1 písm. b) za to, že v době, kdy kupující věc převzal, se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. U varné desky je zjevným účelem to, že se na ní bude vařit, což může vyústit ve styk s kapalinou, proti čemuž by deska měla být patřičně ošetřena. Případné znalecké posouzení by mohlo spočívat v tom, zda lze desku využít k popsanému účelu.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.6.2018 08:40, před 7 lety

Dobrý den, výrobek, který zázkazník zakoupil je testovaný a splňuje všechny normy EU. Potvrzujeme stanovisko servisního technika. Zákazník má možnost využít znaleckého posouzení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.6.2018 09:12, před 7 lety


Ondřej Kotora

Dobrý den, ztotožňujete-li se se stavnoviskem servisního technika, pak souhlasíte s jeho neprofesionálním přístupem, který je navíc v rozporu s textem uvedeným v návodu k reklamovanému výrobku, cituji: "Jak bude IKEA při odstranění závady postupovat? Určený poskytovatel servisu IKEA prozkoumá výrobek a dle svého vlastního uvážení rozhodne, zda se na něj vztahuje tato záruka." Opakuji, že technik reklamovaný spotřebič vůbec neprohlédl a pouze konstatoval závěr na základě mého slovního popisu reklamované závady.
Samozřejmě souběžně jednám se soudním znalcem, který je připraven vyhotovit posudek, nedojde-li ke smírnému řešení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.6.2018 14:10, před 7 lety

Dobrý den, ano vyřízení Vaší reklamace bylo na základě výjezdu našeho technika. Prosím jakmile budete mít znalecký posudek, zašlete ho na IKEA kontaktní centrum. Na základě tohto posudku Vám zašleme vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.7.2018 10:18, před 6 lety


Ondřej Kotora

Hodnocení:

Komentář: Reklamaci spotřebiče jsem byl nucen odložit/ukončit z osobních důvodů.