Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň. 03.05.2018 mi spolocnost BE2, S.a.r.l neopravnene stiahla z mojho uctu poplatok.napisala som im email, ze žiadam o urgentné zrušenie účtu a celého VIP členstva a vrátenie mi poplatku, ktorý mi strhli neoprávnene, napisali mi email... " ...Akceptujeme žádosti o výpověď které jsou zaslány faxem, dopisem nebo jako přílohu emailu. Upozorňujeme, že Vaše žádost musí být podepsána." žiadost som samozrejme poslala mailom podpisanú ako prílohu. 23.05.2018 som im posielala email, že ich žiadam o vyjadrenie sa k predmetnej žiadosti a svoju žiadosť pokladám za dôvodnú a opodstatnenú, rovnako aj vrátenie stiahnutej neoprávnenej z môjho osobného účtu. k žiadosti sa vôbec nevyjadrili, len mi dosiel ďalší mail, že mám opat platit...
Prosím Vás o pomoc.
ďakujem veľmi pekne.
Mgr. Marianna Kollárová
zrušenie účtu a vrátenie mi ciastky 89,70 Eur, ktorú mi strhli neoprávnene.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: UQYHEP69
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující doplňující vyjádření:
žiadam o vysvetlenie preco mám platit za dalsie 3 mesiace, ked este neuplynuli prvé tri mesiace mojho predplatného ? a moja výpoved bola podaná.
Prosím o pomoc s uvedenou situáciou.
Dakujem pekne.
Marianna Kollárová
ID: UQYHEP69
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a/anebo Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.sk a také přímo v jejich uživatelském profilu,
děkujeme Vám.
Stížnost přeřazujeme na žádost zpět na společnost, aby mohla doplnit přílohu.
Děkujeme.
Chtěli jsme také doložit přílohu vo formě Uvítacího emailu, čili emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce.
Ke stížnosti doplňujeme také vyjádření spotřebitelky, které nám zaslala formou samostatné stížnosti:
"Dobrý den,
dnes som od Vás opat ziadala o pomoc... spolocnost sa mi ozvala s vysvetlím, vraj neeviduju moju platbu k 30.04.2018.
Ide o tú istu platbu členského poplatku, ktorá začala dňa 30/04/2018, a ktorá stále nebla uhradená.
31/03/2018 bolo zakúpené Prémiové členstvo na jeden mesiac, ale následne na trojmesačné predĺženie splatné k 30/04/2018 neevidujeme platbu.
táto situácia nemohla nastat - z výpisu z uctu:
konkretne: neexistuje situácia ani moznost ze k 30.04.2018 neevidujete moju platbu ked moja uhrada prebehla - k 01.04.2018 v sume 9,96 Eura a 04.05. 2018 v sume 89,70 Eur, kde mi bolo zdôraznené, že je to clenstvo na 3 mesiace.
Spoločnost som žiadala o relevatné dokazy na základe ktorých mi odo mna požaduju dalsie peniaze po mojej uhrade a relevantnej výpovedi."
K tomu uvádíme následující: Vymáhá-li společnost údajný dluh, musí také prokázat existenci tohoto dluhu. Pokud je spotřebitelka přesvědčena, že vůči společnosti nemá žádný dluh, je vhodné vyzvat společnost, aby se zdržela neoprávněného vymáhání údajného dluhu.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla ve stížnosti pokračovat.
Dobrý den,
k prílohe, ktorý zaslala vyššie špecifikovaná spoločnost uvádzam nasledovné:
1.) ..."Aby ste mohli využívať všetky výhody Vášho prémiového členstva bez prerušenia, bude Vaše členstvo automaticky predĺžené o ďalšie 3 mesiace za cenu EUR 89,70 mesačne vrátane DPH...".
Túto sumu si vyššie špecifikovaná spoločnosť stiahla sama z môjho účtu - dňa 03.05.2018, kde bola uhradená celá požadovaná suma, teda EUR 89,70 (túto konkrétnu informáciu mám z výpisu z môjho účtu).
2.) ..."Vaše prémiového členstvo môžete samozrejme aj zrušiť, a to písomne, najmenej 14 dní pred uplynutím obdobia jeho platnosti..."
Túto skutočnosť som tiež naplnila - a to mojou písomnou výpoveďou zo dňa 05.05.2018 - teda som splnila lehotu zrušenia môjho prémiového členstva najmenej 14 dní pred uplynutím obdobia jeho platnosti.
Teda z môjho pohľadu neexistujú žiadne pohľadávky voči tejto spoločnosti.
Teda email vyššie špecifikovanej spoločnosti zo dňa 03.06.2018 pokladám za neoprávnený, vzhľadom na to, že som si všetky pohľadávky uhradila teda voči mojej osobe spoločnosť eviduje nesprávne pohľadávku.
" Vážená pani Kollárová,
ďakujeme za Vašu správu.
Vzhľadom na to, že ste včas a riadne nevypovedali Vašu zmluvu, Vaše pôvodne zakúpené členstvo bolo predĺžené. Akceptujeme Vašu požiadavku na zrušenie Vášho členstva po ukončení práve prebiehajúceho obdobia.
Akonáhle bude zaplatený Váš dlh za súčasné členské obdobie, nebudeme už požadovať žiadne platby a po ukončení tohto obdobia bude Vaše Prémiové členstvo zrušené.
Prosíme Vás o zaplatenie čiastky 100,70 EUR (dlh 89,70 EUR + poplatok 11,00 EUR) na účet indikovaný nižšie. Ako sme už vysvetlili, poplatok 89,70 EUR, Vám nemôže byť vrátený, pretože nebol Vami ani zaplatený, naopak, je nami stále nárokovaný ako otvrená pohľadávka.
Je možné zaplatiť cez Paypal (www.paypal.com) možnosťou na zasielanie peňazí:
paypal@be2.com
Referencia: Referencia z Vašej platobnej upomienky
Ak potrebujete asistenciu pri platbe cez Paypal, prosíme, kontaktujte nás na paypal@be2.com a my Vám pošleme unikátnu požiadavku na zjednodušenie platobného procesu.
Ak pre Vás nie je možné zaplatiť cez Paypal, môžete tiež zaplatiť bankovým prevodom. Naše bankové údaje nájdete nižšie:
Majiteľ účtu: be2 Sarl
IBAN: DE62700202700667972744
BIC/ Swift-Code: HYVEDEMMXXX
Baková inštitúcia: UniCredit Bank – HypoVereinsbank
Čiastka: 100,70 EUR
Referencia: Referencia z Vašej platobnej upomienky
Adresa banky: Kardinal-Faulhaberstrasse 3
D–80333 Munich, Germany
Ďakujeme Vám za spoluprácu,
S pozdravom
Oddelenie pohľadávok be2 "
Požadujem:
s okamžitou platnosťou zrušenie prémiového členstva a celého účtu podľa mojej výpovede zo dňa 05.05.2018 a potvrdenie spoločnosti, že údajna evidovaná pohľadávka špecifikovaná v maily od vyššie špecifikovanej spoločnosti zo ďna 03.06.2018 v sume 100,70 Eur voči mojej osobe je neoprávnená.
Zároveň žiadam od vyššie špecifikovanej spoločnosti potvrdenie, že všetky pohľadávky mám uhradené a na základe môjho zrušenia účtu (výpoveď zo dňa 05.05.2018) nebude odo mňa požadovať žiadne poplatky.
Prosím dTest o vyjadrenie.
Ďakujem veľmi pekne.
S pozdravom
Marianna Kollárová
Jestliže spotřebitelka částku výše popsaným způsobem uhradila, resp. jestli částka byla z jejího účtu popsaným způsobem stažená, není důvod, proč by měla společnost částku vymáhat. V případě dvojího uhrazení ze strany spotřebitelky by se jednalo o bezdůvodné obohacení, které by společnost byla povinná vydat.
Stížnost přařazujeme na společnost, která má možnost na vývoj stížnosti reagovat.
ID: UQYHEP69
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
Dobrý deň,
Vaše oddelenie pohľadávok má ešte nekontaktovalo, prosím Vás o vyjadrenie k predmetnej veci .
Ďakujem.
S pozdravom
Marianna Kollárová
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj stížnosti reagovat.
ID: UQYHEP69
Dobrý den.
Oddělení pohledávek Vás v období 30.05.2018 až 13.06.2018 kontaktovalo celkem 7-krát (včetně zpráv na Vaše vlastní reakce na danou konverzaci),
děkujeme Vám za pochopení.
Dobrý deň,
Posledný email, bol ten v ktorom ste má žiadali aby som Vám zaslala potvrdenie o vykonanej transakcii - 12.06.2018 som Vám ho zaslala a samozrejme aj dTestu. Prosím Vás o vyjadrenie k predmetnej veci.
Ďakujem.
Potvrzujeme, že jsme také obdrželi e-mail s uvedením platební transakce. Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
ID: 172222117
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti opět kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
Dobrý den,
15.06.2018 som Vám posielala email so žiadosťou samozrejme aj dTestu.
Prosím Vás o vyjadrenie k predmetnej veci.
Pre istotu a pre úplnosť zasielam spomínaný email aj sem:
Dobrý den,
dakujem za Vašu správu. Nemám žiaden záujem používať daný Prémiový účet, využívať žiadne členstvo a podobne.
6iadam Vás preto o zrušenie môjho účtu, Prémiového členstva a všetkého, čo je s daným účtom spojené s okamžitou platnosťou a potvrdenie, že všetky záväzky som Vám vyplatila a žiadne ďalšie platby už odo mňa nebudete požadovať.
ďakujem veľmi pekne.
S pozdravom
Marianna Kollárová
Spotřebitelce doporučujeme uschovat si poslední e-mail, který ji zaslalo Oddělení pohledávek be2 a který nám přeposlala. Už tuto zprávu lze považovat za potvrzení vypořádání všech závazků se společností.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak mí možnost reagovat na její vývoj.
ID: 172222117
Dobrý den,
viz prosím email ze strany Oddělení pohledávek be2 ze dne 14.06.2018, na který odkazujeme v předešlém komentáři, v rámci kterého Vám bylo potvrzené, že závazek byl uhrazený a žádné další platby již neproběhnou; plus automatizované potvrzení o procesu vymazání Vašeho profilu ze dne 18.06.2018,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
dakujem pekne.
Kollárová
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.
Hodnocení: