Počet nahlášených stížností: | 59 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem přes Ticketportal lístky na koncert skupiny Elán v Plzni, který se měl konat v září 2017. Dne 28.5.2017 mi byl zaslán e-mail o zrušení koncertu. Koncert byl zrušen s tím, že vstupné vrátí promotér akce PČS Agency. Dodnes mě finanční částka nebyla vrácena. Společnosti jsem poslala několik i opakovaných výzev k vrácení peněz (e-mailem, poštou), SMS. Na začátku přišly 2 e-mailové odpovědi - můj požadavek bude v co nejrychlejší době vyřízen a budu kontaktována z oddělení reklamace a druhá odpověď byla, že se společnost omlouvá za prodlení a skluz ve vyřízení mé žádosti, a že v nadcházejících dnech bude můj požadavek vyřízen a vstupné vráceno. Od té doby nereagují žádným způsobem a vstupné dosud nevráceno. Dnes jsem si vyzvedla další vrácenou předžalobní upomínku s tím, že adresát se odstěhoval (sídlo na Jičínská 226/17, Praha). Co se týče webových stránek tak tyto už mají dávno zrušené (na nich bylo uvedeno sdělení, že platby za zrušené koncerty budou vráceny do 31. 12. 2017). Ještě tento týden se chystám jít podat trestní oznámení.
zrušení koncertu skupiny Elán v Plzni 15.9.2017
vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.