Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jako dárek k 60 narozeniná pro manžela jsem u výše zmíněné obchodnice zakoupila s dcerou (7.3.)zlatý náramek v ceně 6.500 Kč. Mělo to být překvapení, proto jsem se zeptala, zda by bylo případně náramek možné vrátit, nebo vyměnit, kdyby se nelíbil a zdál se mi i pro manžela krátký (21 cm). Paní řekla, že to není problém, cokoliv a případně i vtátit peníze.Náramek je manželovi krátký a šli jsme to do prodejny řešit. Navrhovali jsme výměnu za jiný, delší, nebo prodloužení stávajícího. Paní odpověděla, že delší nemá a že se pokusí sehnat zlatníka, který by tento prodoužil. Domluvili jsme se na měsíční lhůtě, ve které dá vědět, co zjistila. Když se ani po měsíci neozvala, navštívila jsem obchod několikrát znova. Ovšem jednou tam paní majitelka nebyla, podruhé "pan zlatník je v zahraničí," potřetí nemůže sehnat nikoho, kdo by prodloužení provedl, atd. A tak jsme chtěli vrátit peníze, protože nám bylo vysvětlováno, že chceme nemožné a není to její starost. Minulý týden zavolala, že už sehnala zlatníka, který dílky vyrobí. Chtěli jsme znát přibližně cenu služby. Dále viz "Požadované řešení"
Paní se na nás sprostě obořila, že pro nás dělá nemožné a že jsme se jí zdáli hned "divné", že takovým zákazníků neměla nic prodávat, že si myslíme, že zlato je jako rohlík na krámě, náramek nám hodila zpět, ať si s ním děláme co chceme, že to není její povinnost. Připomněla jsem jí, že nám měla zavolat, ale ona nám řekla, že si kvůli nám nebude provolávat peníze. Na možnost vrácení peněz (stále neměla žádný delší náramek na výměnu) mne označila lhářkou a dalšími tituly. Řekla jsem jí, že nelžu a že tam u toho byla i dcera, která jí to dosvědčí. Potom potitulovala i dceru. Popřáli jsme ji mnoho spokojených zákazníků a odešli z prodejny.
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých obchodech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebitelce tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona např. ve svých obchodních podmínkách.
Pokud se prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy např. v prodejním či reklamačním řádu či na účtence, že lze zakoupené zboží vyměnit či vrátit, pak je povinen svůj závazek splnit. Rovněž se prodávající může k tomu, že umožní vrácení zboží oproti vrácení peněz, zavázat ústně. V případě takové dohody však může být později problém s prokazováním jejího obsahu.
Forma chování k zákazníkům nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Podnikatel by měl mít zájem na vhodném chování k zákazníkům, zejm. kvůli svým referencím a potenciálním budoucím prodejům.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.