Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
ráda bych se s Vámi podělila o nepříjemnou zkušenost s Českou pojišťovnou.
Celkem 16 let platím pojištění nemovitosti + pojištění domácnosti. V minulém týdnu se přes naši ves přehnala silná bouřka (dle mého názoru), která měla za následek poničení izolace na střeše, promočení stropu a stěn domu zevnitř i vně.
Domnívala jsem se, že když platím léta pojistku a nikdy jsem nepožadovala žádné plnění nebude v tomto případě problém s uplatněním škody. Bohužel chyba vše jsem měla zdokumentované (fotky z místa škody)a tak jsem poslala žádost o uplatnění škodné události na Českou pojišťovnu.
Po pár hodinách (tedy vyřešeno od stolu, nikdo nemovitost neviděl) od mého podání mi volala paní z pojišťovny, že je moje žádost zamítnuta, protože dle meteorologické zprávy, nebyla v místě, kde nemovitost stojí dostatečná bouřka či vichřice, pouze se jednalo o atmosférické srážky.
Vskutku podivné jednání, když platím a nic po nich nechci tak je vše v pořádku ale ejhle, když se ozvu, že bych něco chtěla.
Děkuji a ráda bych znala Váš názor. Mášová (Máša M.)
Relevantním řešením celé situaci by bylo proplacení škody, která prokazatelně vznikla. Bude nutné vyměnit izolaci, vyměnit sádrokarton, vymalovat a samozřejmě práce řemeslníka. Požadovala jsem plnění ve výši 5.000 - 10.000 Kč.
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny pojistných podmínkách. V pojistných podmínkách bývají i výluky z pojištění tedy případy, na které se pojištění nevztahuje.
V zamítnutí pojistného plnění by mělo být jasně zdůvodněno, proč se pojištění na tento konkrétní případ nevztahuje.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitelka obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelkou v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebitelce nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Vážená paní Mášová,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.