Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 12.4.2018 jsem si na kinderbazaru objednala balík oblečení. Po doručení 24.4.2018 jsem s jeho kvalitou nebyla spokojena, proto jsem odstoupila písemně od Kupní smlouvy a balík druhý den odeslala Českou poštou (číslo podací jsem odeslala mailem). Z Kinderbazaru mne informovali to tom, že zásilku mohou vyzvednout na poště mezi 14.-.18.5., dobu k vyzdednutí jsem ještě nechala na poště prodlužovat. 17.5. se mi bohužel balík vrátil zpět. Výzvu k vydání přeplatku jsem odeslala doporučeně poštou (dosud si nepřevzali), včera posláno ještě mailem. Odpověď přišla za chvlíli a to, že balík nemají, tudíž nemohou peníze vrátit zpět. Když jsem jim odepsala, že balík mohu poslat zpět jen za podmínky zaplacení dopravy a že na vrácení peněz trvám, odepsali toto: ještě před odesláním balíku, jsme Vás informovali, na kdy můžeme trasu na poštu naplánovat. O tom, že dříve to možno nebude jste věděla. Stejně jako o tom, abyste balík odeslala společností DPD, která je bezproblémová. O chybné práci pošty je zmínka i v kupní smlouvě, stejně tak i o delší prodlevě při vyzvedávání. My udělali maximum,a bychom zásilku vyzvedli, bohužel v době sjednané předem se zásilka na poště již nenacházela, za což neneseme žádnou odpovědnost. Odmítáte-li zboží vrátit, pak je tato konverzace zbytečná. Platba se vrací po přijetí zboží na sklad.
Obchodní podmínky na stránkách:
Prosíme zákazníky, aby v případě reklamace volili raději kurýrní společnost, nejlépe DPD. Česká pošta zásilky pro naše firmy automaticky ukládá na pobočkách České pošty, bez pokusu o doručení. V případě zaslání poštou nám prosím sdělte číslo balíku, abychom následně balík mohli vyzvednout. Děkujeme za pochopení. Vyhrazujeme si právo uložený balík přeposlat na jiný sklad nebo prodloužit úložní dobu tak, aby pro nás bylo možné zásilku vyzvednout. Ne vždy stíháme zasílat auta na poštu ihned. Proto Vás žádáme o zaslání společnosti DPD nebo PPL. Z tohoto důvodu Českou poštou zásilky nezasílejte v prosinci, nemůžeme Vám zaručit, že zásilku stihneme do 20.12 (před plánovanou dovolenou) vyzvednout. Děkujeme. Upozorňujeme, že pokud nestihneme zásilku vyzvednout nebo prodloužit, může se Vám vrátit. Pokud se tak stane, zašlete ji obratem společností DPD. Pošta v Nebanicích nemá vždy otevřeno tak, jak má, tedy v pondělí, ve středu a v pátek mezi 9:00 ranní a 12:00 polední. Velmi často se stane, že na dveře napíšou "Z technických důvodů zavřeno". Toto nemůžeme předvídat, a pokud na poštu auto vyšleme a není otevřeno, můžeme tam poslat jiného řidiče nejdříve za 10 dní. Proto opravdu volte raději společnost DPD.
5 kg balík bazarového oblečení
Vrácení částky 540 Kč, pokud budou chtít balík vrátit zpět, zaplacení dopravy.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Prodejce musí tedy vrátit peníze do 14 dní od té doby, co obdrží zboží v souladu s ustanovením § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "OZ"). To, že si zboží nevyzvedl nejde na vrub spotřebitele. Uplatní se v daném případě domněnka doručení, tedy že zboží došlo prodejci třetí den poté, co jej spotřebitel zaslal dle § 573 OZ. Doporučujeme prodejci po uplynutí 14 dní od domnělého doručení zboží zaslat výzvu o vydání bezdůvodného obohacení, a to doporučeně s dodejkou.
Spotřebitelka by rovněž mohla žádat náhradu škody (náhradu poštovného za opakované poslání zboží), která mu v souvislosti s porušením smluvní povinnosti ze strany prodávajícího vznikla. Spotřebitel však musí prokázat, že mu škoda vznikla a že je za tuto škodu odpovědný prodávající.
Pokud prodávající nebude odstoupení od smlouvy akceptovat, může spotřebitelka využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.