Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den.
Kontaktuji Vás ohledně naši voděodolné GoPro 5 kameře zakoupenou v Datartu Ostrava.
V roce 2016 jsme si koupili novou kameru Gopro5.
V popisu těchto kamer stojí, že jsou voděodolně a je možno se s nimi potápět do hloubky 10 metrů bez nutnosti dalšího voděodolného krytu.
Kameru jsme s sebou měli v roce 2016 na Filipínách a vše bylo v pořádku. Letos nám však již první den na Srí Lance vypověděla službu a po prvním šnorchlování se želvami v Hikkaduwě, kde želvy plavou ve výši vašich kolen, zahlásila, že je přehřátá a vypnula se.
Tajně jsme doufali, že se kamera vzpamatuje, ale nic, proto jsme ji namočili do pytlíku s rýží s tím, že se možná vysuší a vzpamatuje, to se však nepovedlo, takže jsme přišli o možnost natočit si celou 14 denní dovolenou.
Reklamovali jsme kameru s tím, že voda natekla jak do míst baterie, tak do displeje.
Datart nám kameru vrátil s vysvětlením, že krytky jsme před použitím nezkontrolovali a spravně neuzavřeli, což je ale hloupost, jelikož při špatném zavření se kamera nevejde do svého obvodového krytu.
Dostali jsme vyjádření, že krytky jsou zněčistěné a prosolené (podotýkám moře je slané).
Po prvním posudku nám kameru vrátili, ale o rýži v kameře nepadla ani zmínka, ta se jím prý začala sypat z kamery až při druhé reklamaci, tudíž silně pochybuji, že vůbec prošla tou první kontrolou při první reklamaci. Nemluvě o tom, že kameru jsme před reklamací kontrolovali a rýže se odnikud nesypala, a proto nabírám podezření, že si jen z testů při druhé kontrole zjistili, že prach pochází z rýže a na fotky, které nám zaslali vysypali málem hrst rýže, jen aby tedy dokázali, že tam byla.
Nešlo nám o získání peněz zpět ani o novou kameru GoPro 6. Chtěli jsme jen dosáhnout opravy či náhrady za starou GoPro 5. Běžně totiž nejezdíme na dovolenou a neničíme si kamery záměrně. Nemluvě o tom, že Srí Lanku je na extremní natáčení jako dělaná a přišli jsme tím opravdu o hodně. Když jsme se rozhodovali, jakou kameru koupit, nehodlai jsme jit do žádného levného šuntu a od značky GoPro jsme opravdu očekávali to, co nabízí.
Předem Vám velmi děkuji za Vaši pomoc.
S pozdravem
Mgr. Ingrid Župníková
Číslo dokladu zakoupeného dne 26.11.2016 je 16OST20088392. Číslo reklamace SZ18033111
Oprava či nová Gopro kamera.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.