Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
v květnu 2014 mi měla vypršet dvouletá smlouva na tarif O2 NEON L. V lednovém vyúčtování 7.1.2014 mě společnost informovala, že tento tarif nenabízí, tudíž že mi bude automaticky změněn stávající tarif na jiný - FREE CZ, daleko dražší a pro mě nevýhodný (nemám internet v mobilu). Ke změně mělo dojít za 31 dní. Informovala jsem se o možnosti výpovědi smlouvy na pobočkách, všude mě ujišťovali, že to lze bez pokuty, protože porušili smlouvu oni – tedy O2. Telefonicky jsem si vyjednala výpověď u pana Kučery, opět mě ujistil, že mě nečeká žádný postih, musím pouze zaplatit běžné vyúčtování služeb. Služba byla ukončena 7.2.2014, přešla jsem k jiné společnosti. Dnes 27.2. jsem dostala fakturu s tímto textem: Vzhledem k porušení čl. 13.1. Všeobecných podmínek pro poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací prostřednictvím čísla XXXXXXXXX Vám v souladu s čl. 13.7. účtujeme níže uvedenou smluvní pokutu. Smluvní pokuta za porušení smlouvy: 450, 00 Kč.
Jak je možné, že budu platit pokutu, když smlouvu porušilo O2?
Zaplatí mi O2 také za porušení smlouvy?
Je zákonné, že tak závažné změny v tarifech se dělají bez písemných smluv? Nic nového jsem nepodepisovala!
Službu se mi podařilo zrušit těsně před vypršením lhůty změny, bylo to velmi dramatické, protože pracovník ( p. Kučera) přesně nevěděl, kdy mi naskočí ten nový tarif a zároveň mě informoval, že jakmile se to „přepne“ tak to musím zaplatit. Všechny tyto informace jsem získávala pouze telefonicky – v hluku na pobočce, což je nevyhovující, nelze zachytit každou drobnost obchodních kliček.
Proč nejsou pracovníci na pobočkách natolik kompetentní, aby vše vysvětlili, písemně sepsali a upozornili na případné hrozby?
Děkuji za odpověď, Eliška Pašková
Pokuta za porušení smlouvy ze strany O2
Prosím o odpovědi na otázky v popisu a dále:
Musím platit pokutu, pokud smlouvu porušilo O2? Může mi případně poradit právník, jestli bych uspěla se žalobou?
|
Tweet |
Doporučujeme ještě projít zmíněné ustanovení obchodních podmínek, za které má být smluvní pokuta účtována. Zároveň z nálezu Ústavního soudu ze dne 11.11.2013 vyplývá, že smluvní pokuta sjednaná ve všeobecných obchodních podmínkách spotřebitelských smluv není platná.
Pokud došlo k naúčtování smluvní pokuty za ukončení smlouvy v důsledku změny smluvních podmínek operátorem dle § 63 zákona o elektronických komunikacích, doporučujeme písemně společnost kontaktovat s tím, že na takovou smluvní pokutu nemá právní nárok.
Hezký den,
při zrušení služby z důvodu změny obchodních podmínek by skutečně nemělo dojít k vystavení smluvní pokuty, pokud se tak stalo, velice se za to omlouvám, avšak mohlo to být způsobeno systémovou chybou.
Ráda s vámi celou záležitost dořeším, jelikož zde neuvádíte údaj, podle kterého bych mohla vaše vyúčtování dohledat, požádám vás, abyste nás kontaktovala zde: www.o2.cz/dotazproguru, abychom mohli co nejrychleji zajistit storno výše uvedeného poplatku.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Renáta Drastichová| Telefónica Czech Republic, a.s.
GURU pro Social Media
Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitelky.