Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Podávám touto formou stížnost na FIO banku. Dne 17.května mi můj americký partner zaslal dvě na sobě nezávislé platby. Vzhledem k tomu, že jsem částky do dnešního dne neobdržela, jala jsem se informovat u amerického partnera, zda částku skutečně poslal. Ubezpečil mě, že ano a proto jsem se rozhodla oslovit s dotazem na obdržení obnosu Fio banku. Pracovník zákaznické linky mi na mou problematiku odvětil, že přeci zaslali informaci (17.5.) o problémech Fio banky a jejího amerického bankovního partnera a že je mou povinností číst zprávy v internetbankingu zaslané bankou. Dále mi bylo sděleno, že nevědí, kde moje finance jsou a není jim jasné, kdy je obdržím. Tím je pravděpodobně odpovědnost banky za nedodržené smluvní podmínky ukončena. Já se s tímto nemohu a nehodlám smířit. Ve 21. století není možné, aby bankovní ústav zadržoval neprávem a nelegálně finanční obnos. Je jeho povinností bezodkladně a okamžitě převést finance majiteli. Domnívám se, že je FIO banka nekompetentní k výkonu svých ze zákona vyplývajících okolností.
Běžný účet FIO Banka
Okamžité převedení hotovosti na můj účet
Omluva společnosti FIO Banka
|
Tweet |
Podle § 170 zákona o platebním styku je banka povinna připsat částku platební transakce na platební účet příjemce neprodleně poté, kdy byla částka platební transakce připsána na její účet, nebo provádí-li směnu měn jinou než mezi měnami členských států EU, do konce pracovního dne následujícího po dni, kdy byla částka platební transakce připsána na její účet.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na finančního arbitra, který řeší spory mezi spotřebiteli a poskytovateli platebních služeb při nabízení a poskytování platebních služeb. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.