Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v únoru 2018 jsme si zakoupili 2 kamery NiceBoy Vega 4K. Od začátku byly s kamerami problémy, tak jsme se rozhodli je reklamovat, s tím, že žádáme odstoupit od kupní smlouvy. Poprvé nám nebyla uznána ani u jedné kamery reklamace, přitom se závada projevila přímo před pracovníkem na reklamacích. Nicméně se reklamace vrátila, kamery najednou fungovaly, bohužel pouhých pár dní, poté závada stejná u OBOU KUSŮ. Jeli jsme tedy kamery znovu reklamovat, po čekání nám byla reklamace uznána s tím, že se závada projevila a jedna kamera byla vyměněna za nový kus (což byla lež) a u druhé prý přehráli software. Nicméně i poté se u kamer objevily závady, takže jsme jej reklamovaly potřetí stále s požadavkem, že chceme odstoupit od kupní smlouvy a vrátit peníze. Nyní naposledy se stalo to, že nám přišla sms zpráva s tím, že u jedné kamery byla reklamace vyřízena, tak že nám vrátí peníze ať zkompletujeme balení a přijedeme na pobočku, to jsme učinili, ale na pobočce nám bylo sděleno, že sms zpráva je lživá, že nám peníze nevrátí, protože nám dají nový kus! Ale bohužel stejnou kameru neměli skladem, takže pracovnice volaly své nadřízené, které nezvedala asi půl hodiny telefon, poté volala zpět a oznámila, že kameru najde na jiné prodejně a nechá nám jí přeposlat. Takže jsme jeli úplně zbytečně.
Kamera Nice Boy Vega 4K - 2x
Žádáme o okamžité odstoupení od kupní smlouvy s tím, že nám budou vráceny peníze, protože součet nákladů za pohonné hmoty už převyšuje cenu za jednu kameru.
|
Tweet |
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby se spotřebitel domohl nápravy. Nebylo-li tedy v možnostech spotřebitele domoci se svého práva jinak než osobní návštěvou provozovny prodávajícího, je prodávající také povinen nahradit spotřebiteli tyto náklady.
Dle § 2169 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je možné odstoupit od spotřebitelské kupní smlouvy v případě, pokud nelze vadu odstranit opravou, výměnou součásti nebo dodáním nové věci. Odstoupit od smlouvy je možné také v případě, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitelka nám sdělila, že se věc podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.