Společnost


Youuu s.r.o.

Počet nahlášených stížností:203
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#23886Nedodání zboží a nevrácení peněz za ně

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.05.2018, před 7 lety

Jana Jarošová

Znění stížnosti

Dne 10.4. jsem přes internetový obchod objednala zboží, které jsem ihned uhradila ze svého bankovního účtu, a to částku 1891Kč. Emailem mi přišlo potvrzení objednávky 331715199. V emailu bylo rovněž uvedeno, že předpokládané datum doručení objednávky je 18.04.2018.
Jelikož k tomuto datu nedošla žádná další zpráva, ani se nezměnil statut objednávky na mém účtu v internetovém obchodě a nebylo možné se na infolinku obchodu dovolat, odeslala jsem téhož dne email s dotazem na stav objednávky. Na tento email mi nebylo odpovězeno. Začala jsem tedy zkoumat hodnocení na Heureka.cz.
Zde jsem bohužel zjistila, že nejsem rozhodně jediná zákaznice, ke které takto eshop přistupuje. Opět jsem se pokoušela dovolat opakovaně na infolinku, bez úspěchu, telefon sice zvonil, ale hovor nikdo nepřijímal.
Dne 20.4. jsem znovu odeslala email na info@rajpradla.cz, v němž jsem zrekapitulovala, že sjem objednala zboží, zaplatila, obchod nekomunikuje a žádám o vrácení celé částky 1891Kč na mé číslo účtu do data 24.4.2018, pokud toto nenastane, budu nucena podat trestní oznámení na Policii ČR.
Opět jsem nebyla nijak kontaktována.
Trestní oznámení jsem do dnešního dne nepodala, neboť upřednostňuji smírné řešení.


Produkt

Objednávka č. 331715199, uskutečněná dne 10.4.2018, zaplacená částka 1851Kč převodem z běžného účtu.


Požadované řešení

Vzhledem ke ztrátě důvěry v eshop žádám vrácení částky 1851Kč na běžný účet, z něhož byla částka uhrazena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2018 12:31, před 7 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2018 01:01, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.