Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ceska Posta nedavno obrdzela zasilku z Honolulu, Hawaii pro cleny rodiny s darkovym obsahem. Cely obsah soucasne s hodnotou zasilky bylo oznameno celnimu oddeleni. Celni oddeleni Ceske Posty rozhodlo ziskat poplatky za dar, ktery byl jiz zplacen na strane odesilatele.
Nejen ze odesilatel nebyl nadale informovan o poplatku, ktery byl vyzadovan ceskou postou, ale i vyznam proc musi prijemmce platit za prijem zasilky z USA je nepochopitelny. V mem predchazejici zkusenosti se zasilkama do Ceske Republiky jsem zatim neobjevila vyznam proc prijemce plati za neco, co jsem zaplatila ja na me strane. Castka o kterou se jedna 707.00kc je vysoka a soucasne nepochopitelna
Pokud prijemce obrzel zasilku a zaplatil poplatky ktere urcila Ceska Posta nebo celni oddeleni na Ceske Poste, obracim se na vas s zadosti a prosbou o vyplaceni stejne castky zpet prijemci.
Darkova zasilka (havajske suvenyry, klicenky, capiz shell, kona kava, makadonske orisky, Havajska cokolada, pouzite obleceni)
Vraceni zpet 707.00 kc poplatku rovnou prijemci zasilky v Ceske Republice.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel neudělil České poště plnou moc k zastupování v celním řízení, musí se celního řízení zúčastnit sám a to na pobočce České pošty, respektive celního úřadu.
Pokud však již kdykoliv předtím byla takováto plná moc udělena, platí až do odvolání.
Pokud pošta vyrozuměla zákazníka o přijetí a uložení zásilky a vyžádala si od něj doplňující dokumentaci a pokud se zákazník rozhodl nezúčastnit se celního řízení sám na pobočce celního úřadu, musí zvolit možnost celní deklarace, ve které ho může zastupovat Česká pošta a za danou službu si následně účtuje poplatek.
Pokud zásilku nelze celně odbavit – z důvodu nedostatečných nebo nesprávných údajů na poštovní celní prohlášce nebo při absenci potřebných dokladů, je umístěna v dočasném skladu, tak Pošta účtuje zákazníkovi poplatek 96 Kč (vč. DPH) za zvýšenou pracnost při předkládání k celnímu řízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.