Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.6.2016 jsem si v provozovně na ul. Francouzská 288/96, Praha
10 zakoupil mobilní telefon značky Sony Xperia Z3 Compact v ceně 7090
Kč. Dne 2.11.2017 jsem mobilní telefon reklamoval. Reklamace byla
úspešně vyřízena a telefon jsem si vyzvedl dne 27.11.2017. Po více jak
měsíci provozu se opět projevila stejná závada jako při 1. reklamaci,
dne 11.1.2018 jsem tedy mobilní telefon reklamoval podruhé. Jak se
blížil termín 30 dnu od reklamace, volal jsem několikrát na prodejnu s
ubezpečením prodejce, že jakmile se výrobek vrátí ze servisu budu
okamžitě kontaktován telefonicky i e-mailem. Nestalo se tak a proto
jsem se 13.2.2018 odjel na prodejnu osobně. Po informaci prodejce, že
reklamace stále není vyřízena jsem se s prodejcem a jeho nadřízeným
na místě dohodl na odstoupení od kupní smlouvy na základě
nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace. Po uplynutí 14 denní lhůty pro
vrácení částky kupní cenu jsem několikrát telefonoval na centrálu
prodejce (tel. č. +420 732 999 350) kde jsem byl několikrát ubezpečen,
že se vše řeší a nakonec, že mi pošlou peníze na uvedený účet do pátku
2.3.2018. Nestalo se tak, opět jsem několikrát telefonoval na centrálu.
Dne 16.3.2018 mi na účet přišla částka 2000 Kč. Od té doby se na výše
uvedené číslo nemohu dovolat, nikdo telefon nezvedá. 16.3.2018 jsem
tedy napsal prodejci e-mail se žádostí o zaslání zbylé částky do kupní
ceny telefonu, zatím bez odpovědi.
Celou věc jsem již řešil přes Českou Obchodní Inspekci, bohužel neúspěšně, firma odmítla změnit své stanovisko.
Navracení celé kupní ceny.
|
Tweet |
Pokud bylo odstoupeno od kupní smlouvy z důvodu vadného plnění ze strany prodávajícího, nemá prodávající právo na náhradu za znehodnocení vracené věci, ke kterému došlo jejím běžným opotřebením za dobu od převzetí věci kupujícím (dle ustálené judikatury, např. sp. zn. 33 Cdo 1323/2013). Spotřebitel má tedy právo žádat vrácení celé kupní ceny.
Spotřebitel může ještě před podáním žaloby k soudu naposledy vyzvat svého dlužníka, k dobrovolnému splnění. Předžalobní výzvu je žádoucí doručit druhé straně prokazatelným způsobem, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Ve znění výzvy je třeba uvést přiměřenou lhůtu k plnění. Dodatečnou lhůtu na dobrovolné vrácení peněz nechte běžet ode dne doručení dopisu a v délce přiměřené s ohledem na okolnosti celé záležitosti. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než sedm dnů. Není důležité, vyhýbá-li se druhá strana přebírání poštovních zásilek a výzvu tak nepřevezme. Pro soud je podstatné její zaslání, nikoliv doručení.
Lze se rovněž obrátit s žádostí o právní pomoc na advokáta. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.