Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes jsem od maminky zjistil jakým podvodným způsobem paní Nováková za společnost ENVONA s.r.o. vylákala podpis Přihlášky k výběrovému řízení, toto se stalo v Červeném Kostelci dne 24.4.2018. Do dnešního dne maminka nemá smlouvu s podpisem za společnost ENVONA s.r.o. (smlouva je platná ode dne podpisu obou stran - to se ale nestalo). Ale přesto na základě podané stížnosti na společnost ENVONA s.r.o. dne 14.5. bylo odpovězeno: neoprávněná odpověď- že byla stížnost posouzena jako odstoupení od smlouvy a protože nebyla podána ve lhůtě 14 dnů, tak je nadále platná. Paní Nováková telefon již nebere, pro podvodné jednání přesně použila postup, který je zde uváděn. Lhala, že je ze společnosti ERU a potřebuje údaje u jaké společnosti má smlouvy na dodávky plynu a elektřiny. Fotila si smlouvy. Je mi líto, že se někdo poníží k takovému jednání k osobě ve vysokém věku a dokáže ji zneužít. Žádám úředníky a obchodní inspekci, aby těmto praktikám této firmy zamezila. Na stránkách této firmy je obrana firmy proti pomluvám, které se ale příliš často opakují a mají stejné téma. Domnívám se, že je dostatek důkazů na neoprávněné a podvodné jednání. Jsem rozhodnut, že proti této společnosti podám trestné oznámení a podám podnět České obchodní inspekci na prošetření. Budu se jménem mé maminky domáhat práv. Upozorňuji firmu ENVONA s.r.o, že jejich jednání má za následky zdravotní problémy mé maminky a v tomto případě budu vyžadovat její plnou odpovědnost za jednání. S pozdravem Jiří Koutník
Podvodné jednání
Zahájení řízení ČOI s touto společností, udělení sankcí, ukončení činnosti firmy ENVONA s.r.o. osobní odpovědnost jednatelů firmy.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodařilo-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.