Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
U společnosti levneiphony.cz jsem 6.4.2018 koupil použitý telefon iPhone SE 64 GB Gold Is roční zárukou. Telefon jsem si vyzvedl osobně v provozovně prodejce.
Během používání telefon vykazoval slabou baterii (nevydržel nabitý ani den), proto jsem se rozhodl jej reklamovat.
O reklamaci jsem požádal 4.5.2018. 25.5. mi ze strany obchodu bylo sděleno, že reklamace je zamítnuta, protože "je v telefonu poškozena bezpečnostní polomba" a s telefonem "bylo manimpulováno".
Jakoukoliv manipulaci s telefonem jinou, než běžné užívání naprosto vylučuji.
Telefon jsem koupil v zavedeném obchodě právě z důvodu záruky, která se mi u použitého zboží jeví jako důležitá a nezbavil bych se jí tím, že budu telefon otevírat ani nic podobného.
Přijde mi nepřijatelné, že se obchod zbavuje povinnosti záruky, způsoběm, že do telefonu vloží natrženou nálepku a vydává ji za důvod zamítnutí reklamace.
MEI 355795070549858
Výměna baterie v záruce, ale po zkušenosti s prodejcem upřednostňuji navrácení peněz.
|
Tweet |
Porušení plomby na zařízení samo o sobě není důvodem k zamítnutí reklamace. Spotřebitel nemůže uplatnit práva z vadného plnění pouze ze zákonem stanovených důvodů (§ 2167 a § 2170 občanského zákoníku). K ujednáním, která by omezovala spotřebitele v uplatnění práv z vadného plnění, se nepřihlíží dle § 2174 občanského zákoníku.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.