Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
2.6.2018 jsem nakoupil zbozi v hodnote 80,- Kc a mladym pokladnim mi bylo zdeleno ze neni povinen mi vratit celou castku do 1000,- korunove bankovky pouze do deseti procent hodnoty jiz zminovane bankovky.Nevim zdali je to skutecne tak ale dostava me to do situace to vuci memu svedomi resit.Nevim tedy zdali penny market je na tom tak spatne ze voli tuto cestu a jestli chce touto cestou prichazet o zakazniky.
Zadam timto o vysvetleni.
|
Tweet |
Prodávající by měl k platbě přijmout jakoukoliv bankovku a není oprávněn snižovat navrácenou částku, nebo ji limitovat deseti procent hodnoty bankovky.
Povinnost přijímat bankovky mu ukládá § 5 odst. 1 zákona č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí, který říká: "Každý je povinen přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení, ledaže je oprávněn jejich příjem odmítnout". Případy, ve kterých může prodávající přijetí bankovek odmítnout vyjmenovává § 5 odst. 2 tohoto zákona, který však popsanou situaci neuvádí. Prodávající tedy pochybil, pokud bankovku nepřijal, nebo na ní odmítl vrátit plnou částku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.