Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u ČS a.s. jsem předčasně splatil 2 úvěry (hotovostní půjčku a spotřebitelský úvěr) se zůstatky jistin 20000 resp 100000. V souladu se smluvními podmínkami mi byl naúčtován poplatek v souhrnné výši přes 4500,-. Bylo to v souladu se smlouvou, takže samotnou existenci jsem nerozporoval, nicméně jsem vznesl žádost na přehled a výčet nákladů v dané výši, protože 4500,- za to, že jsem elektronicky převedl prostředky mezi účtem osobním a úvěrovými, mi přijde poněkud přehnané a nemravné.Banka mi sdělila, že takovou informaci neposkytuje.
Domnívám se, že jako zákazník mám právo vědět, za co platím, nebo ne?
Kauza má ještě jednu zajímavost v tom, že ve výpisu z úvěrových účtů byly tyto položky označeny jako "Náklady spojené s mimořádnou splátkou úvěru", ale po mém dotazu a osobním jednání v bance byly přepsány na "poplatek". Výpisy s původním názvem mám vytištěné.
děkuji
poplatek za mimořádnou splátku úvěru
Dostat od banky výčet nákladů za služby, které jsem zaplatil. Pokud nejsou k dispozici, nebo jsou neúměrné, pak vrácení poplatku.
|
Tweet |
V tomto případě je rozhodující, zda se jednalo o spotřebitelký úvěr nebo ne. Pokud by se nejednalo o spotřebitelský úvěr, ale hypotéku například, rozhodují smluvní podmínky.
V případě, že se jednalo o spotřebitelský úvěr, tak zákon stanovuje výši možných poplatků v § 15 zákona o spotřebitelském úvěru. Zde je stanoveno, že výše náhrady nákladů nesmí přesáhnout 1 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru, přesahuje-li doba mezi předčasným splacením a sjednaným koncem spotřebitelského úvěru jeden rok. Není-li tato doba delší než jeden rok, nesmí výše náhrady nákladů přesáhnout 0,5 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru.
V případě, že se jednalo o spotřebitelský úvěr, tak ustanovení smlouvy, která se se zněním zákona rozcházejí jsou neplatná.
Společnost se nerozhodla pro řešení stížností využít službu VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že se mimosoudní řešení sporů zakládá na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost řešit stížnost v rámci interního systému společnosti - přes ombudsmana či podaním elektronické či telefonické stížnosti, případně se svých práv domáhat soudní cestou.