Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1337
Z toho za letošní rok:92
Stále v řešení:17
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 298 stížnostech.

#23984Navýšení ceny u nedodané objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.06.2018, před 6 lety

Leoš Horký

Znění stížnosti

Firma Alza na svém webu inzerovala akční cenu výrobku Trezor T za 2534 Kč s dodacím termínem 31.5.2018. Od té doby mám objednávku s touto cenou opakovaně potvrzenou a v několika dalších emailech odložený dodací termín. Po cca 3 týdnech došlo k navýšení ceny objednaného zboží s tím, že výrobce zařízení plošně zdražoval. Dle mého názoru by neměl zákazník nést za tuto skutečnost následky a požadovat dodání zboží za cenu na kterou má platnou smlouvu.


Produkt

hardware wallet Trezor T od SatoshiLabs s.r.o.


Požadované řešení

Dodání zboží za inzerovanou cenu, která je na potvrzení objednávky/platné kupní smlouvě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2018 11:02, před 6 lety

Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.

Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.

V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2018 23:09, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.