Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
rád bych se na Vás obrátil s prosbou o pomoc ohledně problému kolem automatického prodlužování smluv u Lucemburské společnosti Interdate S.A. u níž jsem zaregistroval účet s emailem kvardav@seznam.cz na jejich stránce c-date.cz. Jde o to, že jsem si předplatil platební kartou zkušební dobu jejich seznamovacích služeb a kvůli jejich špatně přehledným smluvním podmínkám jsem si nevšiml automatického prodlužování služby na VIP členství, které se ke službě vztahují. Moji kartu si společnost zapamatovala a po určité době bez mého vědomí mi strhli za toto VIP členství částku 2394,- CZK z mého bankovního účtu. Na stránce vasestiznosti.cz jsem si vyhledal kontakní email, který je service@c-date.cz, a poslal jim dne 29. 12. 2017, 18:03 email se žádostí o zrušení automatického prodlužování členství a také jsem si vyměnil platební kartu. Email se nedočkal reakce, přitom uváděli ve smluvních podmínkách, že jde po domluvě zrušit toto členství, místo toho mě poslali, což je půl roku na to, dne 5.6.2018 žádost o uhrazení dlužné částky za další prodloužení VIP členství do mé emailové schránky. Jak mám postupovat, když nemohu kontaktovat tuto společnost ohledně výpovědi tohoto členství a smluvních podmínek, které se k němu váží. Již jsem se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum. Dalo by se případ nějak medializovat? Nejsem jediný komu se taková věc stala a určitě by to pomohlo mnoha lidem proti nemorálnímu působení společnosti Interdate S.A. na českém trhu. Ptám se tedy, jak tento problém vyřešit? Co navrhujete?
Možnosti obrany a medializace
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti Interdate S.A. (dále jen VOP) se placený smluvní vztah na určité období automaticky prodlužuje o zvolené nebo uvedené období, pokud není 14 dní před uplynutím původního období vypovězen. Smluvní závazek je možné i poté vypovědět, spotřebitel však dle VOP nemá právo na vrácení platby, kterou již provedl. Výpověď lze zaslat ve stanovené výpovědní lhůtě prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu a jakožto důkaz o provedeném vypovězení smlouvy lze společnosti následně přeposlat výpovědní email, či kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení pošty o odeslání výpovědi formou dopisu.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Řadu informací v souvislostí s řešením svého problému může spotřebitel nalézt také v příručce Evropského spotřebitelského centra zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: C4MVJP99
Dobrý den.
V zájmu řešení vzniklé situace Vás bude v nejbližší době kontaktovat Oddělení pohledávek C-date.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, společnost Interdate S.A si uvědomila, že udělala chybu když si nepřečetli můj email o zrušení automatického prodlužování a navrácení poplatku. Zrušili prodlužování a stáhli vymáhání další platby, ale nevrátili peníze které si automaticky strhli předtím. Takže částečná spokojenost. Nicméně děkuji za zveřejnění mé stížnosti. Určitě mi to pomohlo.