Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.4.2018 mě navštívil pracovnik Envony pan Laciga s tim,že dela průzkum které máme dodavate na energie. Ukázal jsem mu doklad a upozornil,že v žádném případě nechci dodavatele měnit. Pa Laciga mě ujistil.že se nejedna o změnu jen o průzkum a že mu mam podepsat,že souhlasim s tim, které mam dodavatele. Papir jse mu podepsal a pan odešel. Po měsíci mě přišla smlouva,ze jsem požádal o změnu dodavatele,že jsem podepsal přihlášku. Proti tomuto jsem se ohradil a pani Duskova me napsala,že na odstoupeni jsem měl 2týdny. Jak jse mohl odstoupit kdyz jsem o ničem nevěděl. Pan Laciga mě nenechal žádnou kopii ani dokument z ktereho by vyplyvalo.že jsem neco takové podepsal. Kdyz jsem požádal,aby mě poslali kopii té údajne přihlášky kterou jsem měl podepsat,tak mě firma nic neposlala jen argumentuje,že jsem podepsal dobrovolné. Smlouva na dodavku energii je podepsána v zastoupeni. Chci tuto smlouvu zrušit a odstoupit od ni,neboť si myslim že byl spáchán podvod.
Podvodné jednání
Zrušení mé přihlášky na změnu energii
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. l
Vážený pane Brázda,
Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že jste dne 25. 4. 2018 uzavřel s naší společností smlouvu, jejímž podpisem osvědčil vážný zájem na získání výhodnějších podmínek pro dodávky energií, které budou vhodnější než u současného dodavatele energií. Zároveň jste téhož dne naši společnost zmocnil k plnění předmětu této smlouvy.
Dle našich informací a vyjádření příslušných osob nic nenasvědčuje tomu, že by byl pan František Brázda jakkoli uveden v omyl.
Celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.
Rádi s Vámi celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu klient@envona.cz.
Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.
Vážení chtěl bych vědět proč se bránite poslat kopii údajné přihlášky. Upozorňuji a mám na to svědka,že pan Laciga mě ujistil,že se nejedna o změnu dodavatele,ale jen průzkum. Důrazně jsem ho upozornil,že nechci měnit dodavatele energií. Jednani vaseho pracovníka je podvodné. Neupozornil mě o co se jedná ani o podmínkách. Nenechal mě ani kopii žádného dokladu a vy nemůžete být solidni firma kdyz nenabidnete jsk se da odstoupit. Proc chcete za kazdou cenu zakaznika,ktereho jste ziskal podvodem.
Vážený pane Brázda,
děkujeme za Vaši reakci.
Domníváme se, že smyslem a účelem dalšího postupu je především nalezení přijatelného řešení pro obě strany, nicméně z důvodu ochrany důvěrných informací, jakož i osobních údajů není možné jakákoli další jednání činit předmětem veřejného projednávání či diskuse.
Z tohoto důvodu si Vás dovoluji požádat – trváte-li na dalším řešení Vašeho podnětu – obraťte se na nás prosím na telefonní lince +420 777447 777 či prostřednictvím e-mailu klient@envona.cz.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.
Proč potřebujete písemnou žádost, aby jste mi mohli zaslat kopii smlouvy nebo přihlášky kterou jsem podepsal???
Dobrý den, pane Brázda,
rádi Vaší žádosti vyhovíme a kopii Přihlášky zašleme v okamžiku kdy obdržíme písemnou žádost. Z důvodu v rámci ověření identifikace odesílatele, je potřeba, aby Vaše žádost byla provedena písemnou formou na sídlo naší společnosti opatřenou vlastoručním podpisem.
Děkuji za pochopení.
Envona s.r.o.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.