Počet nahlášených stížností: | 88 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dostal jsem od manželky smart hodinky Samsung GearFit2 které bez problémů fungovali. Úspěšně jsem reklamoval poškozený pásek a hodniky mi byly odeslány zpět. Hodinky mají bý sami o sobě vodotěsné ovšem poprvé, když jsem je od reklamace použil se do nich dostala voda a přestali fungovat. Opět jsem je reklamoval s tím, že mají být vodotěsné ale dostala se do nich voda a rozbili se. Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že do přístroje se dostala kapalina čímž doško k porušení záručních podmínek. Na absudritu tohoto vyjádření jsem opakovaně reagoval, ale Samsung si k mému nepochopení stále stál za svým.
Děkuji za pomoc
vrácení peněz / výměna zařízení
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.
Pokud prodávající rozhodne o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, měl by důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.