Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 4.6. 2018 jsem si objednal z internetového obchodu TABAKY.COM balík do ruky, který jsem předem zaplatil příkazem k úhradě. Odeslílatel byl VIVACE spol. s.r.o. a moje adresa včetně telefonního čísla, aby mne mohla pošta zavolat a předat balíček do ruky.
Bohužel se tak nestalo, ale jak je zvykem u České pošty si práci ulehčovat tak mi hodili do schránky lístek, že balíček je uložen na poště (což je lenost a nehoráznost řidiče ČP).
Viz email:
Vážený zákazníku,
dne 5.6.2018 jsme v čase 8-14 hodin učinili pokus o doručení zásilky Balík do ruky s podacím číslem DR5714220845M od odesílatele VIVACE spol. s.r.o..
Doručovací pokus na adrese xxx v nebyl úspěšný.
Vaše zásilka je uložena a připravena k vyzvednutí na poště:
Podjavorinské 1595/1
14900 Praha 415
Upozorňuji, že jsem byl celou dobu doma a telefon jsem měl stále u sebe, jelikož jsem na balíček čekal. K žádnému doručovacímu pokusu jak monopol České pošty tvrdí v žádném případě nedošlo.
Tuto službu používám prtoto, že je to pro mne výhodné a nechce se mi stát 2 hodiny na poště a koukat na nepříjemný personál, který si myslí, že ho obtěžuji. Myslím si ž poštovné skoro 100,- Kč je dost vysoké, aby se Česká pošta trochu snažila a nedělala si z lidí srandu. Ještě jednou upozorňuji, že jsem byl celý den doma.
Zašel jsem si na poštu, Podjavorinské 1595/1 14900 Praha 415 za paní vedoucí, která se ani neomluvila, a že mají málo personálu. Což mne jako zákazníka absolutně nezajíma.
S pozdravem
Josef Týč
P.S. telefonní číslo bylu uvedeno na balíčku. Jelikož toto jednání ČP není první případ raději si připlatím a použiji alternativní doručovací službu.
Od České pošty je to nehoráznost a vyžaduji zpět rozdíl poštovného.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman