Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#24050Neuznaná reklamace benzínové sekačky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
07.06.2018, před 7 lety

Martin Novák

Znění stížnosti

Dobrý den.
Byla mi zamítnuta reklamace benzínové Sekačky MAX 53 VBD ALL zakoupené 5.3.2017 na prodejně v písku a dodané na místo určení 18.4.2017.
Sekačka byla reklamována dne 14.4.2018 s tím že nelze vytáhnout startovací šňůra. 18.4.2018 byla reklamace zamítnuta s výsledkem: Na součásti není žádná materiálová ani výrobní vada. K závadě došlo prací se strojem bez olejové náplně v motoru, kdy došlo k zadření pístu ve válci, poškození klikové hřídele a její uložení. Viditelné znaky poškození na součástech motoru, které nebyly dostatečně mazány mot. olejem.
S tímto výše uvedeným výsledkem nesouhlasím (vyjádřeno při převzetí do protokolu. (Sekačka předána na reklamaci v kompletním stavu - vrácena v rozebraná v krabici.
Byla podána nová reklamace pro nesouhlas s výsledkem předešlé reklamace a že sekačka byla používána dle návodu (příloha k protokolu). Tato rklamace opět zamítnuta a nabýdnuta sleva 30% na opravu.
Mimo jiné byla sekačka používána dle návodu k obsluze (motoru) a to tak, že byl po prvních 5 motohodináh vyměněn olej dle návodu (pomocí vývěvy zakoupené společně se sekačkou a nalit olej zakoupen téže se strojem).
Na konci sezóny 2017 sekačka fungovala jak má a byla zazimována dle návodu a to bez benzínu. na jaře 2018 byl v sekačce dle návodu vyměněn olej (zakoupen opět v mountfield) hladina nového oleje k horní rysce měrky. Následně nalit nově zakoupený benzín (druh dle návodu) a započato startování - nešla vytáhnout startovací šňůra. Vypuštěn benzín kvůli přepravě a sekačka neprodleně předána na reklamaci.
Jedna nesrovnalost v reklamačním protokolu je zavádějící: při prvním předání je při předání na reklamaci v protokolu uvedeno olej mezi ryskami a vzhled světlí, v dílenském listě uvedeno olej světlí mezi ryskami s kovovými částicemi (nepromíchaný) (jak by mohl být promíchaný když byl vyměněn a stroj už pak nešel nastartovat. Olej předán v plastové nádobě v krabici s ostatními demontovanými díly. Jako lajk sem nemohl posoudit, že je sekačka kompletní.
U druhé reklamace je v protokolu uvedeno olej mezi ryskami (což bylo nemožné určit když byla sekačka rozebrána a olej v plastové nádobě, vzhled oleje černý (což je v rozporu s předchozí reklamací - předávací protokol a dílenský list.


Produkt

Sekačka benzínová MAX 53 VBD ALL


Požadované řešení

Oprava v rámci reklamace lépe vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2018 11:20, před 7 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Vzhledem k naší nezávislosti a objektivnosti nemůžeme spotřebiteli doporučit konkrétního soudního znalce z oboru. Seznam soudních znalců lze nalézt na stránkách: https://www.dtest.cz/soudni-znalci/, nebo také na oficiálních stránkách ministerstva spravedlnosti http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.6.2018 11:50, před 7 lety

Po prověření všech dostupných informací k předmětným zakázkám evidovaným na stroji pana Nováka sdělujeme, že příčina poškození stroje v důsledku pochybení obsluhující osoby je zcela jednoznačná a nezpochybnitelná. Tento fakt potvrdil nejen místě příslušný servis, ale rovněž i jeho nadřazené specializované pracoviště, které na základě nesouhlasu pana Nováka s verdiktem k prvotní reklamaci bezplatně znovu technický stav stroje prověřovalo. Sekačka byla provozována s nedostatečnou olejovou náplní v rozporu s podmínkami poskytované záruky a závaznými doporučeními uvedenými v návodu k obsluze. Navíc byl stroj evidentně opakovaně nesprávně nakloněn na stranu vzduchového filtru, kudy olejová náplň unikala a mohla vniknout i do karburace.

Světlý olej, který se nacházel ve stroji v rámci přijetí druhé zakázky, byl nepromíchán s původním, obsahujícím řadu kovových částic stržených zadíráním z povrchu pístu a válce, jelikož byl evidentně dolit až v okamžiku zadření stroje.

Chápeme rozladění pana Nováka ze závažného poškození stroje, které je nepříjemné pro obě strany, nicméně s ohledem na zjištěná fakta z něj nelze vinit výrobek samotný, ani naši společnost. Ta v žádném případě nemůže nést odpovědnost za fatální pochybení obsluhy stroje.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.6.2018 12:02, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, která tak má možnost reagovat na vyjádření společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.6.2018 13:08, před 7 lety


Martin Novák

Ono je to jednoduché to shodit na zákazníka. Olej byl snadno nepromíchyný, když byl měněn na jaře před tím než byl stroj po zimě poprvé startován - nešel - předán na reklamaci.
Jak jsem uvedl v nesouhlasu s prvním výsledkem reklamace, byla vždy před zahájením práce hladina oleje zkontrolována.
Před touto sekačkou jsem vlastnil taktéž sekačku mountfield a to 20let, po uplinutí 7 leté záruky kdy byl prováděn odborný servis, jsem si sekačku i sám servisoval a šlapala bez problémů a najednou po cca 21 letech provozování (servisování) sekaček je mi tvrzeno že jsem s ní sekal bez oleje (prosím tahejte za nos někoho jiného).
Mám ještě od vás motorovou pilu a křovinořez a vše bez broblémů a vždy nebyl problém s reklamací a jinými záležitostmi až niní.
Nezbývá mi nic jiného než vyhledat příslušného soudního znalce a nechat vyhotovit posudek. Bude-li posudek hovořit v můj prospěch budu veškeré náklady včetně právníka kterému případně celou věc předám požadovat po společnosti mountfield.
S Pozdravem

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2018 14:48, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2018 11:25, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.