Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#24053Neoprávněné vymáhání poplatku za poštovné

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 22 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.06.2018, před 7 lety

Karel Ostružka

Znění stížnosti

Dne 5.3.2018 jsem obdržel holicí strojek Goodshave Women.Telefonicky mi toto zboží bylo nabídnuto na vyzkoušení zdarma, v obdržených dokladech jsem se dozvěděl, že mám dostávat každý měsíc další produkty klteré však nechci.Vzhledem k tomu,že nabídka byla uzavřena pomocí telefonu, tj. typickjého prostředku komunikace na dálku, rozhodl jsem se využít svého práva podle ustanovení § 1829 jsem chtěl od smlouvy odstoupit.V dodané zprávě byl požadavek na zaplacení poštovného a balného vy výši 129,-Kč. Balíček jsem ještě téhož dne odeslal i s žádosti o odstoupení smlouvy a vyjmutí z databáze společnosti.Dne 23.3.20018 jsem dostal upomínku na zaplacení poštovného zvýšený o poplatek za prodlení(částka 188,- Kč).Dne 16.4.2018 jsem odeslal podně ve věci porušení zákona o ochaně osobních údajů na Úřad pro ochranu osobních údajů.Úřad postoupil mé podání ČOI.Dne 3.6.2018 jsem dostal od společnosti Alektum Group výzvu k úhradě pohledávky, která společnost převzala od společnosti Goodshave Women(polatek navýšili na 550,13Kč.V požadavku je dané,že pohledávka je za zboží číslo faktury 1437864.


Produkt

poplatek za balné a poštovné


Požadované řešení

nechci platit poštovné za to co jsem nedostal


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2018 11:33, před 7 lety

Společnost Westerfield Int. AG od srpna 2017 využívá pro prodej holících strojků a dodávání břitů rovněž společnost Mylando AG, CH-130.3.016.592-8, se sídlem Staldenbachstrasse 30, 8808 Pfäffikon SZ, Švýcarsko. Společnost Mylando AG sice uvádí následující adresu: Mylando AG, PO Box 66, 1620 AB Hoorn, Nizozemsko, ovšem požadavek po spotřebitelích, aby doručovali do ciziny, je nepřiměřený. Odstoupení od smlouvy (popřípadě výpověď smlouvy) může spotřebitel zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Mylando AG / Westerfield Int. AG., P.O.Box 18, Praha 2, 120 00.

Pokud spotřebitel souhlasil při telefonickém hovoru se zasláním balíčku zdarma, uzavřel se společností dle obchodních podmínek smlouvu o opakovaných dodávkách zboží. Smlouvu uzavřenou prostředkem komunikace na dálku umožňuje zákon bez udání důvodu zrušit do 14 dní od převzetí prvního objednaného zboží. Když balíček přijde, je třeba jej převzít, rozbalit, vyndat z něj faktury a zboží samotné nerozbalené zaslat zpátky společně s odstoupením od kupní smlouvy. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení. Odstoupit od smlouvy doporučujeme prokazatelně, nejlépe prostřednictvím dopisu s dodejkou.

V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost (Alektum group), které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2018 23:03, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.