Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý den,
v Eiffel Optic v Jungmanově ulice (dnes již prodejna neexistuje) jsem si cca před rokem koupila sluneční brýle Horsefeathers. po cca půl roce se na brýlích udělala menší mapa ve skle v části u nosu, nicméně po dalším půl roce byly mapy v obou sklech po celých okrajích. Brýle jsem reklamovala v prodejně EO OC Nový Smíchov, č.reklamace NS/1939, ve které moji reklamaci neuznali. dle vyjádření sluneční brýle byly vystaveny nepříznivým podmínkám a nešetrnému zacházení. žádnému takovému zacházení nebyly vystaveny, jen běžnému nošení v létě u moře nebo v zimě na horách.
sluneční brýle Horsefeathers, zakoupené v Eiffel Optic
uznání reklamace a vrácení plné částky. Brýle byly drahé a nechci se nutit si místo nich muset vybrat jiné, které nebudou přesně podle mého výběru.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí (tzn. jednalo se o vadu materiálu, existovala při převzetí, ač se projevila až později). Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.