Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
měla jsem objednané zboží z eshopu, které mi mělo být doručeno ve středu 6.6., nebyla jsem doma, využila jsem možnost změny doručení. Zadala jsem žádost o doručování v pátek 8.6. mezi 13-19 hodinou.
V pátek ráno mi přišla SMS, že mi bude balíček doručován ale mezi 8-14 hodinou. Domnívala jsem se, že jde o chybu v SMS, každopádně v bytě někdo byl, kdo mohl balík převzít, tedy neřešila jsem. Teorie o špatné SMS se potvrdila když mezi 8-14 nikdo nic nedoručoval.
Následně jsem v 15:41 obdržela SMS, že z technických důvodu mi balík nebude doručován vůbec a že budu informována o další postupu.
Bohužel v balíčku bylo speciální psí žrádlo, které jsem prostě ten den nutně potřebovala mít.
Volala jsem na infolinku abych zjistila, jak je možné věc řešit. Jediné co dámy na infolince umí říct, tak že "tyto informace nemají, z pozice infolinky nic nejde, není to jejích povinnost" a předají pouze telefonní číslo jinam, které si člověk zvládne najít sám na webu.
Dostala jsem tedy telefonní čísla na Poštu Depo Praha 701, měla jsem se s nimi domluvit jaký bude další postup.
Tyto dvě telefonní čísla jsem volala dohromady 17x a ani jednou telefon nikdo nezvedl!!! Jeden z pokusů mi dokonce zahlásil, že volaný právě hovoří, nicméně můj telefon stejně nikdo nepřijal! Na infolince, kde jsem prověřovala jak je tohle možné mi samozřejmě sdělili, že to musím zkoušet dál.
Jediné řešení, které mi infolinka nabídla, že si mám zkoušet volat na Depo Praha 701, kde telefony záměrně nikdo nebere! Dosud jsem nebyla informována o řešení, volání na infolinku je k ničemu, protože číst sama informace z webu zvládnu a volání na Depo Praha, kde balík snad fyzicky je, nedává smysl protože záměrně telefony nikdo nebere.
Celkově plnění povinnosti ze strany České pošty je naprosto tristní, neuvědomují si, že jsou případy, kdy lidé opravdu očekávají důležité věci. Snaha pomoci či situaci řešit je nulová, spíše odcházíte s pocitem, že když očekáváte splnění služby, kterou jste zaplatili nemalými penězi, tak že ještě obtěžujete.
Ráda bych na tyto postupy upozornila, konečně se dovolala řešení situace, která mi způsobila značné nepříjemnosti - celý den byl někdo v bytě naprosto zbytečně - nejdříve ohlásí jinou dobu, než jakou člověk požadoval a měl potvrzenou a v době, kdy mělo dojít k doručování, přijde pouze SMS, že to neklapne. Dalším obrovským problémem je, že infolinka je služba, která je absolutně k ničemu a největší problém, je že jediné řešení je DOVOLAT SE kamsi na Depo, kde telefon nikdo ZÁMĚRNĚ nebere, ačkoliv jiné hovory evidentně z telefonu uskutečňovány byly.
S pozdravem
Iveta Smetánková
Nedoručení balíku, nezvedání telefonu, neschopnost věc řešit
Doručení balíku; Kontrola předmětných postupů na zmíněných pracovištích pro hrubé porušení pracovních povinností (infolinka, Depo Praha 701).
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman