Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci 2017 jsem objednala bundu, která byla označena jakožto zimní, jejíž kupní cena byla cca 2.000,- Kč. Zboží dorazilo, ovšem za zimní se pokládat nedala. Pán se však jevil jako milý člověk, psal i mail, zda zboží dorazilo, tak jsme nechtěli hned tzv. "prudit", tak jsme zboží nevraceli s tím, že bude užívána jako jarní, nošena byla tedy až později. Problém nastal, když zhruba po 10-15 na sebevzetích počala vykazovat vady (odírání koženky, párání švů). To nám přišlo vzhledem k ceně jako neadekvátní. Proto jsem kontaktovala pana podnikatele dne 4.5. s reklamací. Když se nic nedělo, ozvala jsem se 21.5. znovu, konečně mi přišla odpověď. Pán mi napsal, že je jen zprostředkovatel a že neví, co mi na to má jako napsat a jestli souhlasím s vrácením poloviny KC. Řekla jsem si, že lepší než nic a poslala číslo účtu. Od té doby zase nic. Napsala jsem tedy znovu, ovšem bez odezvy. Vcelku mě toto jednání mrzí, neboť nejen že nám bylo dodáno vcelku dost nekvalitní zboží, ale i přístup pana v případě potíží podnikatele je nehezký.
kód produktu: Dtx1637_XXL, Pánská bunda (dtx1637) - Velikost : XXL
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.