Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dnes jsem si v prodejně Kaufland zakoupila šunku Zvonařka společnosti Le&Co, kterou mám ráda pro její vysoký obsah masa. Ovšem balení 100g ovšem 100g šunky neobsahuje. gramáž samotného výrobku je 56g. Ani s balením jsme se nedostali na 100g. Jako spotřebitel se cítím poněkud rozčíleně.
šunka Zvonařka nejvyšší jakosti 95% masa
Chceme buď odpovídající gramáž, která je klamná oproti obalu výrobku, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2161 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Pokud tedy je na výrobku uvedena hmotnost 100 g, odpovídá prodávající za to, že zboží tuto hmotnost skutečně má.
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti (odpovídající gramáž), je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitelka by v tomto případě mohla žádat dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace je nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího.
Prodávající je rovněž povinen prodávat výrobky ve správné hmotnosti dle § 3 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě pochybení se jedná přestupek dle § 24 zákona o ochraně spotřebitele, za který může Česká obchodní inspekce udělit prodejci sankci až do výše 5 000 000 Kč dle § 24 odst. 14 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele. Podnět k prošetření lze podat zde https://www.coi.cz/podatelna/
Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.