Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#24122Automatické predĺženie Prémiového členstva

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2018, před 7 lety

Monika Mičiaková

Znění stížnosti

7.5.2018 som sa zaregistrovala na zoznamke www.be2.sk, mesačné členstvo ma stálo 9,96€. Včera, 9.6.2018 mi bola z účtu stiahnutá čiastka 89,70€ od tejto spoločnosti. Po prečítaní všeobecných obchodných podmienok (https://www.be2.sk/info/vseobecne-obchodne-podmienky-vop-spolocnosti-be2) a takisto aj mailu o "Blahoželaní k zaplateniu prémiového členstva" som zistila, že spoločnosť be2 si môže automaticky účtovať poplatky za predĺženie členstva na ďalšie tri mesiace. Podľa všeobecných obchodných podmienok som postupovala nasledovne:

1. prostredníctvom svojho profilu na be2.sk som vyplnila formulár na okamžité bezodkladné ukončenie prémiového členstva,

2. napísala som výpoveď z plateného zmluvného vzťahu, v ktorej žiadam o zrušenie prémiového členstva a taktiež aj o vrátenie peňazí za obdobie od nadobudnutia právoplatnosti danej výpovede, počas ktorého Prémiové členstvo už využívať nebudem,

obidva tieto dokumenty som zaslala poštou na adresu uvedenú vo všeobecných obchodných podmienkach:

be2 S.à.r.l.
Služby zákazníkom / ukončenie
13 rue du Commerce
L-1351 Luxemburg
Luxemburg

a taktiež aj faxom na číslo: +421 233010359, pokúšala som sa zaslať dokumenty aj na faxové číslo uvedené na formulári, ktorý som vyplnila priamo cez stránku be2.sk (bod č.1), nakoľko toto faxové číslo nebolo zhodné s faxovým číslom uvedeným vo všeobecných obchodných podmienkach. Bohužiaľ na toto druhé faxové číslo sa nepodarilo dokumenty odoslať. O odoslaní na poštovú adresu, faxové číslo a aj o tom, že na druhé číslo nebolo možné poslať fax mám doklady, ktoré môžem doložiť. Spoločnosť som kontaktovala aj e-mailom, v ktorom som uviedla, že žiadam o zrušenie prémiového členstva bezodkladne, uviedla som aké kroky som už podnikla a takisto som priložila aj kópie dokladov, ktoré som zaslala ako faxom tak aj priamo na adresu.

Moja otázka znie, mám právo na vrátenie pomernej časti peňazí za obdobie od právoplatnosti výpovede zo zmluvného vzťahu?

Taktiež by ma zaujímalo, ako je to s ochranou osobných údajov, nakoľko od 25.5.2018 nadobudlo účinnosť GDPR - nariadenie Európskej únie o ochrane osobných údajov a mne boli peniaze z účtu stiahnuté bez môjho priameho vedomia. O výške automatického členského poplatku som bola informovaná až mailom po vykonaní transakcie (zaplatení prvého úvodného členského poplatku), čo taktiež považujem za zavádzanie spotrebiteľa a nesplnenie si svojej povinnosti. Taktiež ma zaujíma, či je možné, aby spoločnosť be2.sk zasielala v MOJOM mene správy používateľom na stránke bez toho, aby som na to bola upozornená. Od spoločnosti be2 mi nebola predostrená žiadna ďalšia žiadosť o súhlas so spracovaním osobných údajov, ktorá by bola v súlade s nariadením GDPR.


Požadované řešení

Vrátenie zvyšnej časti peňazí za obdobie, kedy Prémiové členstvo už využívať nebudem tak ako to žiadam vo výpovedi z plateného zmluvného vzťahu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.6.2018 07:56, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.6.2018 15:54, před 7 lety

ID: 2IDZPH51


Dobrý den.

V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a/anebo Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce https://www.be2.sk/ a také přímo v jejich uživatelském profilu,

Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.

Vaše Prémiové členství je platné do 08.09.2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.

Svůj profil můžete deaktivovat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie, následně na možnost "Nastavení" a "Deaktivovat (můj) profil", mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství.


děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.6.2018 16:17, před 7 lety


Monika Mičiaková

Vo formulári o ukončení Prémiového členstva, ktorý je dostupný priamo cez účet na be2.sk je uvedené, že o zrušenie Prémiového členstva žiadam s okamžitou platnosťou, to znamená že žiadam nielen o ukončenie automatického predlžovania členstva ale aj o ukončenie súčasného už zaplateného Prémiového členstva. Rovnako to uvádzam aj vo výpovedi z plateného zmluvného vzťahu kde žiadam o OKAMŽITÉ BEZODKLADNÉ UKONČENIE PRÉMIOVÉHO ČLENSTVA, čo je v súlade s Vašimi Všeobecnými obchodnými podmienkami a na základe týchto podmienok žiadam o vyplatenie pomernej čiastky už vykonanej platby na číslo účtu, ktoré som uviedla vo výpovedi. Prémiové členstvo preto žiadam ukončiť ihneď, nie až k 8.9.2018!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.6.2018 08:00, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.6.2018 16:43, před 7 lety

ID: 2IDZPH51


Dobrý den.

Realizace Výpovědi Prémiového členství slouží výhradně k zastavení jeho prodloužení po vypršení stávajícího Prémiového období, nikoliv k navrácení (části) uhrazeného Prémiového poplatku za stávající členství – viz prosím také Všeobecné obchodní be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu.

V případě, že jste si své Prémiové členství nepřála prodloužit, bylo toto potřebné včas a řádně vypovědět, tj. zrušit jeho prodloužení.

Svůj profil můžete kdykoliv deaktivovat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie, následně na možnost "Nastavení" a "Deaktivovat (můj) profil" – mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete uhrazené Prémiové členství,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.6.2018 23:05, před 7 lety


Monika Mičiaková

Nehnevajte sa, ale platí to, čo máte vo VOP napísané, citujem:

"Spoplatnený zmluvný vzťah (tzv. “Prémiové členstvo“) zakúpené prostredníctvom webovej stránky musí byť vypovedaný minimálne 14 kalendárnych dní pred uplynutím príslušnej doby platnosti zmluvy - alebo pokiaľ bola pri kúpe spoplatneného prístupu uvedená iná výpovedná doba, počas uvedenej doby (viď. tiež nižšie, odstavec 2 “Predĺženie zmluvy“).

Výpoveď spoplatneného zmluvného vzťahu je účinná iba v prípade, že bude podaná formou výslovného písomného prehlásenia. Pokiaľ technicky existuje možnosť “podania online výpovede“ môže sa výpoveď podať tiež cez odpovedajúci link na webových stránkach spoločnosti be2. Pre jednoznačné priradenie a pre ochranu pred zneužitím je v každom prípade nutné, aby zákazník v písomnej výpovedi čitateľnou formou (TLAČENÝMI PÍSMENAMI) uviedol aspoň svoje úplné meno, štát, ktorého služby be2 využíva, svoju e-mailovú adresu zaregistrovanú u spoločnosti be2 a svoje používateľské meno (alternatívne kód, ktorý mu bol pridelený).



Výpoveď musí byť odoslaná na adresu:

be2 S.à.r.l.
Služby zákazníkom / ukončenie
13 rue du Commerce
L-1351 Luxemburg
Luxemburg

Fax:+421 233010359"

takže tvrdiť, že sú tieto odstavce myslené tak, že sa výpoveďou ruší LEN automatické obnovenie členstva je úplne bezpredmetné, keďže ide o výpoveď zo spoplatneného zmluvného vzťahu, tzv. PRÉMIOVÉ ČLENSTVO, nie o automatické predĺženie členstva a teda platí to, čo máte reálne vo VOP napísané, nie to, čo si pod tým Vy predstavujete.

Citujem vyjadrenie dTestu:

"Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období."

Svoju zmluvnú povinnosť som si teda splnila, požiadala som o okamžité bezodkladné ukončenie prémiového členstva a to formou výslovného písomného prehlásenia, zaslala som ho na vyššie uvedenú adresu, na faxové číslo a aj e-mailom. Na vrátenie peňazí mám teda nárok. Doklady o odoslaní prikladám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2018 14:43, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.6.2018 15:01, před 7 lety

ID: 173582499


Dobrý deň,

vo vyššie uvedenej záležitosti viď prosím Všeobecné obchodné podmienky, časť 8, odsek 2:

''Predĺženie zmluvy

Zmluva na spoplatnenú službu zakúpenú prostredníctvom webovej stránky sa predĺži automaticky o dobu platnosti dohodnutú pri objednávaní (napr. 3,6, alebo 12 mesiacov), pokiaľ zákazník svoju zmluvu písomne nevypovie aspoň 14 kalendárnych dní pred uplynutím príslušnej doby splatnosti zmluvy – alebo, pokiaľ bola pri kúpe spoplatneného prístupu uvedená iná doba splatnosti, v priebehu danej doby – s uvedením celého mena, štátu, ktorého služby be2 využíva, svoju e-mailovú adresu registrovanú u spoločnosti be2 a svojho používateľského mena (alternatívne kódu, ktorý mu bol pridelený) viď. k tomu vyššie, odstavec 1 “Výpoveď“ pod “Výpoveď spoplatneného zmluvného vzťahu“. '',

ďakujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.6.2018 15:42, před 7 lety


Monika Mičiaková

Presne tak ako píšete, zmluva medzi mnou a Vami na spoplatnenú službu sa predĺžila o 3 mesiace - to znamená do 8.9.2018. Ja ako spotrebiteľ mám právo zmluvu vypovedať minimálne 14 dní pred jej ukončením. Výpoveď som posielala 9.6.2018 tzn. 91 dní pred ukončením jej platnosti, svoju povinnosť som si teda splnila.

Vo VOP nemáte jednoznačne upravené, že spotrebiteľ výpoveďou vypovedá LEN automatické predlžovanie prémiového členstva, navyše z nasledujúceho bodu jednoznačne vyplýva, že po splnení zmluvných podmienok t.j. napísania výpovede formou výslovného písomného prehlásenia spolu s osobnými údajmi a jej zaslaním na vyššie spomínanú adresu mám nárok na vrátenie peňazí. V prípade len vymazania profilu nemám nárok na vrátenie peňazí, nakoľko deaktivovaním účtu zmluvný vzťah nekončí.

"Výslovné upozornenie: Spoplatnený zmluvný vzťah nemôže byť vypovedaný jednoduchým vymazaním profilu. Ak zákazník spoplatnenej služby vymaže svoj profil, zostane tým spoplatnený zmluvný vzťah nedotknutý. Zákazník sa odstránením profilu vzdáva iba využívaniu služby, ktorú ešte nevyužil, ale už zaplatil. To znamená, že zákazníkovi nebude vrátená platba, ktorú už uskutočnil. Písomná výpoveď spoplatneného zmluvného vzťahu zakúpeného prostredníctvom webovej stránky - ako je opísané vyššie - je v každom prípade naliehavo potrebná."

Svoje povinnosti vyplývajúce z Vašich VOP som si však splnila. Vo výpovedi žiadam o okamžité bezodkladné ukončenie prémiového členstva a takisto aj vo formulári, ktorý bol vygenerovaný priamo cez môj profil na Vašej stránke. Opätovne Vás preto žiadam o ukončenie prémiového členstva k 10.6.2018 a vrátenie pomernej časti finančných prostriedkov na uvedené číslo účtu.

Poprosím dTest, aby sa k môjmu nároku na vrátenie peňazí opätovne vyjadril po právnej stránke.

Ďakujem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2018 13:00, před 7 lety

Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, neměla by na zaplacení poplatku nárok.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka, kterou běžně zasílá spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitelky povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Dále pozornosti spotřebitelky doporučujeme příručku evropského spotřebitelského centra, které se problematice podrobně věnuje: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Dle našeho názoru tedy společnost nemá právo si nárokovat poplatek za automatické prodloužení členství, jelikož podle nás nedochází k platnému prodloužení členství.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.6.2018 13:59, před 7 lety

ID: 173582499


Dobrý deň,

viď prosím Všeobecné obchodné podmienky, časť 8, odsek 2, uvedené v rámci predošlého komantára z 15.6.2018, z ktorého vyplýva, že Výpoveď slúži na zabránenie predĺženia Prémiového členstva,

ďakujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2018 17:04, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2018 21:04, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.