Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#24147Vynuceně uzavřená registrace = smlouva o zprostředkování energií

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2018, před 7 lety

Iveta Blahová

Znění stížnosti

Společnosti Envona vnutila seniorce p. Blahové registraci, která je současně i smlouvou a rovněž i plnou mocí (!) o zprostředkování dodávek energie a plynu způsobem, který svědčí o nekalých obchodních praktikách a klamání spotřebitele.

Nejdříve se obchodní zástupce vnutil domů, uvedl chybné informace o nezávaznosti registrace, vnutil mamince v důchodovém věku a po těžkém úraze, pod vlivem léků registraci o zprostředkování energie.
Ochodní zástupce uvedl klamavé informace, že je registrace nezávazná a dá se kdykoliv zrušit. Jediný podepsaný originál této registrace si nechal, mamince nenechali nic než nepodepsaný papír. Plnou moc jim rovněž nikdo nepodepsal, ale firma přesto jedná jako zmocněnec. Následoval dopis o "výherci dodávek plynu a energie", na základě kterého jsme se teprve dozvěděli, co se v té jejich "registraci" skrývá za právní perličky a k čemu byla maminka klamavě donucena.
Toto se odehrálo v obci, kde je podomní prodej výslovně zakázanou praktikou.

Po několika telefonátech a emailech přislíbil operátor zaslat dokumenty ke zrušení smlouvy, a to jen a pouze za podmínky úhrady sankce, jelikož jsme promeškali 14ti denní lhůtu na odstoupení od smlouvy.

Nyní tato firma nereguje na opakované žádosti o zrušení této smlouvy, a to ani pokud souhlasíme se sankcemi. Telefony jsou hluché, email nemá odezvu.


Produkt

registrace/ smlouva s p. Olinou Blahovou, Ratíškovice 287


Požadované řešení

Žádáme o bezodkladné zaslání podkladů ke zrušení smlouvy, a to všetně veškterých závazků třetím stranám, které mohly z této smlouvy vzniknout, poštou na adresu uvedenou v registraci p. Blahové.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 22:18, před 7 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, nebo tak učiní klamně, mohou být naplněny znaky klamavého konání nebo opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2018 23:07, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodařilo-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.