Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych se na vás obrátila s tímto problémem.
V zimě jsem si zaplatila zájezd do Rakouských Alp s termínem od 1.7.2018.Dle nabídky cestovní kanceláře jsem si zarezervovala hotel,který je sice starší,ale údajně kompletně rekonstruovaný,což bylo dané na stránkách Dovolená Student Agency viz.Popis hotelu.Vzhledem k tomu,že tam je několik různých popisů,mailem jsem se ujistila,že se jedná opravdu o rekonstruovaný hotel.Bylo mi odpovězeno,že se mám řídit popisem CK Neckerman.Zhruba před 14 dny jsem se ale dočetla na jiných stránkách,že tento hotel vůbec neproběhl rekonstrukcí a je v původním stavu.Zjistila jsem ,že mi cestovka nabízí něco,co není pravda.Odpověděli mi,že pokoje rekonstruované jsou a že je vše v pořádku.Pokud prý budu mít nějaký problém,mohu vše reklamovat na místě/jiný hotel mi asi nedají/.Na základě tohoto jsem přes jinou cestovní agenturu požadovala informace o vybavení stejného hotelu.Hned si to ověřili přímo na hotelu a odpověděli mi,že skutečně nikdy žádná rekonstrukce neproběhla.
Po tomto jsem původní cestovku požádala o vrácení platby za zájezd.Nabídli mi něco,co bych si jinak nekoupila a pokud ano,tak rozhodně za levnější cenu.Tam mi ale nechtějí vrátit celou částku,požadují 25% storno poplatek.
Poradíte mi, prosím,jestli mám nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz v plné výši?Myslím si,že se jedná o klamavé informace,navíc oni sami nejsou schopni a nebo nechtějí zjistit jaký je skutečný stav hotelu.
Děkuji za informaci.
Monika Tomášková
Rychlá odpověď
https://zajezdy.dovolena.cz/rakousko4958/waidring/sporthotel-fontana/?hotel_category=4&transport=37&destination=4958&board=27-27#complete-description.#content
Vrácení peněz za zájezd
|
Tweet |
Na portálu Dovolená společnost Student Agency zprostředkovává zájezdy různých cestovních kanceláří. Samotné zájezdy organizují jednotlivé cestovní kanceláře, které odpovídají za to, že zájezd nemá vady - v daném případě jde o CK Neckermann (tj. spol. Thomas Cook s. r. o.). Více o rozdílu mezi cestovními kancelářemi a agenturami zde: https://www.dtest.cz/clanek-6716/jet-s-cestovni-kancelari-nebo-s-cestovni-agenturou
Pokud společnost v nabídce zájezdu uvádí, že se jedná o zrekonstruovaný hotel a tato informace není pravdivá, může se jednat o klamavé konání ve smyslu § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Takováto nekalá praktika je zákonem zakázána a může být sankcionována Českou obchodní inspekcí. Podnět při podezření na klamavé konání lze podat zde https://www.coi.cz/podatelna/
Pokud hotel nemá v nabídce uváděnou kvalitu (není zrekonstruovaný), jedná se o vadu zájezdu ve smyslu § 2537 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě spotřebitel může vytknout jak zprostředkovateli zájezdu, tak i samotné cestovní kanceláři. Cestovní kancelář je pak povinna vadu odstranit v přiměřené lhůtě, pokud tak neučiní, může spotřebitel odstoupit od smlouvy bez zaplacení odstupného pro podstatnou vadu dle § 2537 odst. 4 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.