Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#24151Nedodaní zboží, nevrácení peněz.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2018, před 7 lety

Eva Ometák Koťátková

Znění stížnosti

PRAKTIKY INTERNETOVÉHO OBCHODU ALZA: Dne 18.5. jsem si na internetovém obchodu alza.cz zakoupila a předem zaplatila zboží (celkem 5 kuchyňských spotřebičů). V požadovaném termínu, kdy jsem připlácela za službu doručení do domu do 1. patra mi byl jeden ze spotřebičů doručen špatně. Místo vestavěné lednice Bosch za 11 625 Kč mi společnost alza.cz doručila pračku Candy. Bylo mi řečeno, že mám vše převzít s doplněném, že jeden spotřebič je doručen špatně - což jsem uvedla i v předávacím protokolu. Společnost alza.cz kam jsem okamžitě volala, mi sdělila co všechno mám dodat, aby mi byla doručena zaplacená lednice a odvezen nežádoucí spotřebič (pračka) s tím, že se mi obratem ozvou. Nikdo se neozval, na mé opakované žádosti emailové ani telefonické nikdo nereagoval adekvátně. Po týdnu, po zhruba 8 telefonních urgencích, mi sdělil operátor zákaznického centra, že jim chybí ještě jedna fotka štítku (nidko nebyl schopný mi toto sdělit emailem nebo mi zavolat). Po týdnu jsem už po alza.cz pořadovala vrácené peněz za nedodaný spotřebič. alza.cz začala vrácení peněz podmiňovat svozem pračky, který ale nebyla schopná zajistit. Je to již 14 dní, ani lednice, ani peníze mi nebyly vráceny. Musela jsem odložit montáž kuchyňské linky, vzít si dva dny dovolené, abych byla doma v den svozu (1. termín byl svolán na 4.6. ale dopravce odmítl pračku snést z 1. patra, kam ji týden předtím vynesl a požadoval to po mně, v 15 týdnu těhotenství, což jsem pochopitelně odmítla. Další termín byl určen na dnešek, pro pračku si nikdo nepřijel ani dnes. Prosím co mám dělat, abych dostala svoje peníze zpět?


Produkt

Doručení vestavěné lednice Bosch KIV 34X20


Požadované řešení

Požaduji vrátit peníze za spotřebič včetně poplatku za dopravu a požaduji omluvu na FB stránkách alza.cz všem takto postiženým zákazníkům obchodu alza.cz. Jak jsme zjistila z reakcí, nebyla jsem jediná, kdo v poslední době čelí podobným problémům.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2018 15:32, před 7 lety

V případě nákupu zboží spotřebitelem je předmět koupě odevzdán kupujícímu až v okamžiku, kdy mu zboží předá dopravce. Za zásilku je tedy až do tohoto okamžiku odpovědný prodávající. Zmíněné pravidlo stanoví § 2090 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud je tedy s přepravcem nějaký problém, měl by se spotřebitel obrátit na prodávajícího, který vůči němu za případné komplikace s přepravou odpovědný a také je s přepravní společností ve smluvním vztahu.

Co se týče neobjednané pračky, jedná se o neobjednané plnění ve smyslu § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. U takovéhoto plnění platí, že spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Podnikatel by měl v takové situaci zajistit odvoz neobjednaného výrobku sám, včetně odnosu z bytu (není jej oprávněn požadovat po spotřebiteli).

V případě, že spotřebiteli vznikne škoda tím, že prodávající nedodržel svou smluvní povinnost dodat sjednané zboží ve smluveném termínu (odložení montáže, ušlý zisk apod.), jedná se o škodu ve smyslu § 2913 občanského zákoníku. Prodávající je povinen tuto škodu nahradit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2018 23:12, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.