Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
5.12.2016 zakoupila má dcera na stránkách "WWW.Apple.com/cz" telefon iPhone SE 64GB. Jako zákazníka uvedla Pavel Bulis Cyklosport Obchodní ul.1604 Bystřice pod Hostýnem. Telefon mě po dvou měsících darovala. Já jsem fakturu zařadil do účetnictví (jsem OSVČ). Podotýkám, že na faktuře kromě zmíněné adresy nebylo žádné mé IČO a DIČ, účetní pouze fakturu opatřila mým razítkem. Před 14 dny se mě telefon porouchal a tak jsem jej podle instrukcí na stránkách firmy Apple dovezl do autorizovaného servisu "Český servis, Zlín Malenovice". Po dvou dnech mě byl zaslán mail s informací, že telefon je v podstatě neopravitelný a že vzhledem k tomu, že se jedná o firemní přístroj nemohou uznat záruční opravu a nabídli mě nový telefon s 3 měsíční zárukou. Toto jsem neakceptoval a zaplatil jsem cca 500Kč za diagnostiku poruchy a telefon si vyzvedl. v téže době jsem poslal na Vaši adresu dotaz, zda mám nárok na záruční opravu (jednací číslo dotazu 46656/JB). Zároveň jsem dne 4.6.2018 v 15:42 min telefonicky kontaktoval technickou podporu fy Apple. Po cca hodinové telefonické konferenci mimo jiné i s jakousi manažerkou mluvící pouze Anglicky jsem se od ní (bylo mě překládáno někým na servisní lince) dozvěděl, že nárok na záruku mám a servis dostane patřičné instrukce.
Na mail mě přijdou informace. 5.6.2018 mě na mail přišlo pouze telefonní číslo a číslo případu pro identifikaci (100553364434) Po telefonátu na uvedené číslo opět snaha o vysvětlování a dotazovaní, což jsem odmítl, s tím, že vše už jsem včera řešil s jinými pracovníky. Na to jsem byl poslán do sevisu. 6.6.2018 tedy opět návštěva ČS servisu Zlín Malenovice, kde technik volá na telefonní číslo. Po té následovala opět telefonická konference opět s anglicky mluvící dámou (jiná než v prvním hovoru) a po cca 30min jsem se dozvěděl, že mám firemní telefon a tudíž mě nemohou poskytnout záruční opravu. Po té jsem napsal mail, který jsem si nechal přeložit do Angličtiny, kde jsem popsal celou situaci a žádal vysvětlení a tento mail jsem poslal na adresu dámy z první telefonické konference. téměř obratem přišla odpověď, že mám volat na telefonní číslo (ta to samé, kam mě vždy odkazovali) a dozvím se další instrukce. Po zavolaní opět telefonická konference zakončená zamítnutím záruční opravy.
Na základě Vašeho vyjádření k mému dotazu jsem nabyl přesvědčení, že mám nárok na záruční opravu v zákonné lhůtě 2 let a firma Apple se mě pouze snaží "otrávit tak abych nakonec svou snahu vzdal"
Veškerou mailovou korespondenci mám uloženu a také poznamenány data a časy hovorů (podle fy.Apple jsou tyto hovory nahrávány)
telefon iPhone SE 64GB výr.čís. F17SD10HH2XN,
oprava telefonu, v případě že telefon nelze opravit, tak výměnu za nový
|
Tweet |
Podle odst. 17 preambule ke směrnici o právech spotřebitelů by definice spotřebitele měla zahrnovat fyzické osoby, které jednají mimo rámec své obchodní činnosti, podnikání, řemesla nebo povolání. Pokud je však v případě smluv majících dvojí účel smlouva uzavřena za účelem částečně spadajícím do rámce a částečně mimo rámec obchodní činnosti dané osoby a obchodní účel této činnosti je natolik okrajový, že nepřevažuje v celkovém kontextu dotčené transakce, tato osoba by rovněž měla být považována za spotřebitele.
Pokud tedy stěžovatel zakoupil věc jako podnikatel, avšak tuto věc neužíval pro výkon své podnikatelské činnosti, je na právní vztah založený kupní smlouvou možné aplikovat zákonná ustanovení na ochranu spotřebitelů. Je však na stěžovateli, aby prokázal, že věc užíval převážně k soukromým účelům.
I v případě, kdy by se stěžovateli nepodařilo prokázat, že kupní smlouvu uzavřel jako spotřebitel, má právo uplatnit u prodávajícího práva z vadného plnění na skryté vady ve lhůtě dvou let od odevzdání věci. Tato lhůta však může být smluvně zkrácena.
Nebude-li požadavku stěžovatele vyhověno, má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.