Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Už nikdy nic nebudu kupovat v Alze
3 týdny od zaplacení zboží jsme čekali na dodání. Když konečně zavolá řidič, že veze zboží poprosím ho o vyvezeni do 4.patra s výtahem a je mi řečeno, že na to nemá čas a že mi to nechá v přízemí na chodbě!!! Ikdyz jsem ho prosil, že mám doma přítelkyni s 2 letou dcerou a že pračku a sporák si opravdu do výtahu a z výtahu do bytu sama nedá a že já dorazím domů až kolem 20.hod tak mi řekl, že nemá čas a ať si řeknu jaký jiný den to chci dovézt. Tak říkám, že jsem doma až v sobotu a jestli to není problém. Řidič mě 3x ujistil, že to problém není a že v sobotu určitě někdo dorazí. Celou sobotu jsem byl tedy doma a čekal kdy se kdo uráčí přijet. Když nikdo nepřijel do 12 hodin začal jsem volat na infolinku Alzy kde mi asi po třetím hovoru operátor řekl, že vlastně neví kde moje zboží je a kdy ho vůbec dovezou. A že samozřejmě kontaktuje dopravce kdy dorazí. V neděli se neozval vůbec nikdo tak jsem si říkal, že tedy zboží přivezou v pondělí dopoledne, tak si v pátek ještě zajistím na pondělí v práci dovolenou ať jsem doma až přijedou. Na internetu si najdu číslo na dopravce a od 8:00 se jim snažím dovolat. Hurá povedlo se až v 9:45!!! Po vysvětlení proč jim volám a mé otázce proč se jim nedá dovolat o víkendu a v pondělí ráno mi bylo odpovězeno, že o víkendu nepracujou a ani nerozvaží zboží a na telefonu tam jsou ve všední dny až v 9:30. Když jsem se tedy zeptal v kolik dnes přijedou tak mi bylo řečeno, že dneska nikdo nic nepriveze a že možná až zítra. Když jsem chtěl vědět kde moje zboží je a už jsem byl opravdu naštvaný a řekl jsem že si pro zboží dojedu sám, mi pán v telefonu řekl, že neví kde řidič zboží nechal a že mi dá během chvilky vědět kam si pro to můžu přijet. Chvilka trvala asi další hodinu a půl, pak jsem chvilkove čekání nevydržel a volal jsem dopravcovi jak to Teda je. Po asi 10 minutové hovoru z něj vylezlo, že zboží mám na skladě na Stodůlkách. Půjčil jsem si tedy dodávku a na vlastní náklady si dojel na Stodůlky. Ikdyz jsem měl zaplacenou dopravu od Alzy a slíbeno od řidiče, že někdo přijede i v sobotu!!! Nestalo se tak!!! Se službami Alzy a jejími dopravci opravdu nejsem spokojen a už tam nikdy nic nezakoupim a každému známému který tam bude chtít něco kupovat to budu rozmlouvat!!! Přístup k zákazníkovi od Alzy a jejich telefonních operátorů a smluvních dopravců je opravdu katastrofa!!!!
Řešení pro mě v tuhle chvíli asi už žádné nebude. Pračku a sporák máme doma. V Alze už nikdy nakupovat nebudu. Jediné v co doufám, bude, že pračka i sporák vydrží fungovat dlouho at s nimi nemusím ještě řešit reklamaci. A samozřejmě doufám, že si tam s toho vezmou pořádně ponaučení a už se tohle nikdy nikomu nestane.
|
Tweet |
Obecně platí, že přepravce má povinnost doručit zboží za první uzamykatelné dveře. Výnos do patra, nebo případná instalace spotřebičů je službou nad rámec běžné dopravy a spotřebitel si jí může zakoupit navíc. Nebylo-li to předem sjednáno, nebylo povinností přepravce vyvézt spotřebiče do 4. patra.
Pokud však bylo sjednáno náhradní doručení, mělo být zboží dodáno ve sjednaném náhradním termínu. Pokud prodávající dodává spotřebiteli zboží prostřednictvím třetí osoby, je odpovědný za jednání této osoby. Nebyla-li služba poskytnuta ve sjednané kvalitě, může spotřebitel uplatnit reklamaci a žádat přiměřenou slevu.
Byla-li spotřebiteli třetí osobou způsobena škoda (náklady na vlastní odvoz), mohl by spotřebitel žádat náhradu škody, která mu vznikla. Spotřebitel by v takovém případě musel prokázat, že mu vznikla škoda a že tato škoda byla způsobena osobou, která jednala v zastoupení prodávajícího.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.