Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, přítel si přes internet koupil přihlášení k internetové "výuce němčiny" přes Ling Intelligence. Po pár dnech jsme zjistili, že překlady jsou většinou chybné či nepřesné. Z tohoto důvodu chtěl odstoupit do 14-ti dnů od smlouvy, bez udání důvodu. Pravidla na stránkách Ling Intelligence jsou ale jiná (jedná se o polskou firmu), proto jsem je oslovila emailem. Žádost o odstoupení od smlouvy ale dnes odmítli, viz. příloha č.1. Ptám se, zda máme nárok na vrácení peněz za objednané služby, když poskytovatelem je polská firma? Navíc jsme ani nedostali zúčtovací fakturu. Předem děkuji za odpověď, Kateřina Čopfová, Šindelová
Výuka němčiny Ling Intelligence přes internet
Původně jsme chtěli odstoupit od smlouvy a požadovali vrácení investované částky, což nám bylo dnes emailem zamítnuto. Důvodem bylo přihlášení k internetové výuce jazyků. Chci podotknout, že provozovatel prohlašuje, že má právo kdykoliv přihlášení k platformě zrušit. Po tomto odmítnutí bychom rádi získali aspoň finanční kompenzaci za nekvalitní kurz = chybné či nepřesné překlady.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že se společnost zaměřuje na české spotřebitele (stránky v čj, možná platba v českých korunách), řídí se smluvní vztah českým právem.
Z práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů existují výjimky, které zakotvuje § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ten v písm. a) uvádí, že: "Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy"
Pokud byl tedy kurz zpřístupněn ještě před uplynutím 14 dnů od uzavření smlouvy, je možné, že spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy nemá. Musela by však být splněny podmínka, že o tom, že právo odstoupit od smlouvy zaniká byla společností informována a výslovně s tím souhlasila ještě před uzavřením smlouvy. Pokud ne, právo na odstoupení od smlouvy trvá.
V případě, že právo na odstoupení od smlouvy zaniklo a smlouva trvá, může spotřebitelka vady služby reklamovat. Pokud má kurz jazyka vady (např. obsahuje chybné nebo nepřesné překlady), je poskytovatel služby povinen ji odstranit, není-li odstranění vad možné, má spotřebitelka nárok od smlouvy odstoupit dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.