Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.4.2018 mě navštívil pracovnik Envony pan L. s tím,že dělá průzkum které máme dodavatele na energie. Ukázal jsem mu doklad a upozornil,že v žádném případě nechci dodavatele měnit. Pan L. mě ujistil.že se nejedná o změnu jen o průzkum a že mu mám podepsat,že souhlasím s tím, které mám dodavatele. Papír jsem mu podepsal a pan odešel. Po měsíci mě přišla smlouva,že jsem požádal o změnu dodavatele,že jsem podepsal přihlášku. Proti tomuto jsem se ohradil a paní D. zástupce firmy Envona mě napsala,že na odstoupeni jsem měl 2 týdny. Jak jsem mohl odstoupit když jsem o ničem nevěděl. Pan L. mě nenechal žádnou kopii ani dokument z kterého by vyplývalo.že jsem něco takové podepsal. Když jsem požádal,aby mě poslali kopii té údajné přihlášky kterou jsem měl podepsat,tak mě firma nic neposlala jen argumentuje,že jsem podepsal dobrovolné a odmítá poslat kopii přihlášky. Pan V. z firmy Envona tvrdí, že jsem podepsal 9 podpisů, proto se rád přesvědčím. Smlouva na dodávku energii je podepsána v zastoupeni. Chci tuto smlouvu zrušit a odstoupit od ni,neboť si myslím že byl spáchán podvod. Proč se firma Envona tak hrozně brání mě poslat kopii té údajné přihlášky!!! Jelikož jsem to tady už řešil, ale firma nereaguje a nekomunikuje jen vyhrožuje sankcemi,proto se snažím o nové řešení.
Podstrčená smlouva na změnu dodavatele energií
Poslat okamžitě kopii údajně podepsané smlouvy a celou smlouvu zrušit na základě podvodného jednání zastupitele firmy pana Romana Lacigy.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.