Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
29.11.2017 jsem objednala a zaplatila na eshopu levne-hračky-eshop.cz zboží za 1137,- Kč. Zboží dosud - do 12. června 2018 nedorazilo. Po opakovaných neúspěšných snahách firmu kontaktovat - neodpovídali na emaily, nedostupný telefon) jsem 25.4.2018, tj. po více než 4,5 měs. od zaplacení zboží, zaslala firmě písemné (včetně doporučeného dopisu) Odstoupení od smlouvy a vyzvala je k vrácení peněz. Peníze mi dosud nebyly vráceny. Firma mi jen zasílá stále stejné, zřejmě automaticky generované zprávy - "Váš požadavek bude předán na účetní oddělení, budeme vás kontaktovat do 3 dnů" (aniž by mě někdo skutečně kontaktoval), "Pošlete screenshot platby" - potvrzení o provedené platbě na účet firmy jsem již zaslala firmě doporučeným dopisem v 4/2018, a následně několikrát emailem.
Zboží v hodnotě 1137,- Kč, číslo faktury 1702005590
Vrácení částky 1137,- Kč
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Spotřebitel zároveň může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.