Společnost


JAMALL-CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#24206Zaslání reklamovaného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2018, před 7 lety

Jan Suchánek

Znění stížnosti

Dobrý den,

přeposílám shrnující e-mail, který byl odeslán Jamallu - vedení, zatím bez reakce. Zajímá mě Váš názor na to, jak by měla být celá situace vyřešena. Co by bylo správné? V e-mailu je vše podstatné



Dobrý den,
¶ obracím se na Vás s žádostí o vyřešení dodávky reklamovaného zboží. Bohužel Vám nepředám číslo reklamace, protože mi nikdo žádné zřejmě nepředal. Jmenuji se Jan Suchánek a vše se týká koupě kuchyňské linky na Vaší prodejně v Hradci Králové.¶
Od Začátku. 27.11.2017 jsem zaplatil zálohu na linku panu F----u U----vi přímo na prodejně. Linka měla být dodána do 6-8 týdnů.
¶ Pan U----ek se mi omluvil, že to dodavatel nestíhá, nijak jsem nechvátal, pro toto mám i pochopení. K tomu Pan U----ek se mnou jednal vždy slušně. Linka přišla až koncem března s tím, že jsem ji mohl převzít v dubnu. I tak se jednalo o dvouměsíční zpoždění a to úplně košér není, ale budiš.
¶ Celý problém nastal při dodání, kdy jsem při vyndání prvního dílu linky viděl, že je omlácený. Šlo o spodní krycí prkno, které mělo po celé délce obouchané hrany. Dopravci, kterého jsem měl hradit na vlastní náklady jsem sdělil, že takto zboží nepřevezmu, že nebudu následně řešit zaslání 3 m dlouhého prkna k reklamaci. Zavolal tedy na pobočku, kde předpokládám že hovořil s panem B----em a ten mu sdělil, že k vyřízení reklamace fyzické zaslání není nutné a ať vše převezmu. Že máme udělat zápis a zboží nafotit a na základě toho bude reklamace vyřízena. O týden později jsem si všiml ještě bouchnutých dvířek a postup byl stejný. Doslova mi bylo řečeno, že mi budou vyměněny pouze vadné části. Ok.
¶ Pouze podotknu, že vyřízení reklamace krycí lišty - soklu trvala bezmála 2 měsíce.
¶ Včera mi bylo zavoláno z pobočky, že si mám zboží přijet převzít a dovést poškozené. Nezlobte se na mě. Sokl je 3 m dlouhá pružná lišta, která je náchylná vlivem pružení k prasknutí, je to dřevotříska. V jedné ruce lištu a v druhé dvířka v MHD? Také nesmysl. Sdělil jsem, že já jsem dopravu platil, že jsem vadné zboží převzít nechtěl a tak mi přijde jako nesmysl abych vše znovu hradil a zařizoval. K tomu, když je reklamace uznána a postup nestažení zboží zpět na prodejnu prvotní dopravou byl Váš nápad a Vaše řešení. Že ve chvíli uznání reklamace jdou již náklady na vrub prodejce ( dobře ne povinnost dopravu zařídit, ale prosím Vás, kde je slusnost?)
¶ Pan U----ek mi zprostředkovaně sdělil, že zařídit dopravu vyreklamovaného zboží již nově není na obchodníkovi, že mu to takto řekl vedoucí, pan B----ek, to, že to má řešit obchod je minulostí.
¶ Nepadla ani zmínka o tom, že mohu pak požadovat náklady, komu a kam zboží zaslat, číslo reklamace. Prostě nic.
¶ Pánům jsem tedy odeslal citace zákona, kde se pan B----ek jak malej fracek chytil odstavce, kde je řečeno, že v případě reklamace dopravu řeší kupující a prodávající v případě uznání hradí přiměřené náklady. Tak ať si vše zařídím. Tak nějak zapomněl na to, že reklamace už uznána je.
¶ Navrhoval jsem řešení, ať zajistí skrze svého smluvního dopravce, který během jedné hodiny odveze vadné a přiveze náhradní zboží.
¶ Že by to tak bylo nejsnazší a že v konečném důsledku to stejně bude hradit Jamall, tak není rozumný důvod, proč bych do toho měl nějak finančně vstupovat a administrativní zařízení dopravy by bylo byť malou kompenzací za komplikace. Bez reakce. Stejně tak jsem žádal o odsouhlasení, jestli mohu použít PPL a náklady mi budou uhrazeny, jestli je vyhodnotíte jako přiměřené a nejnižší možné jak udává zákon, nebo jestli se se mnou budete dohadovat, že jsem mohl zajistit dopravce o stovku levnějšího. Bez reakce.
¶ Vážení. Prosím Vás o zdravý úsudek. Linku jste dodali se zpožděním. Dopravu jsem hradil. Zboží přišlo poškozené. Vy jste navrhli, ať si jej nechám, že reklamace proběhne fotograficky, že k tomu díly fyzicky nepotřebujete. Reklamace lišty trvala 2 měsíce. Dvířek měsíc? Možná také více. Kupoval jsem u Vás předsíň, stůl, židle. Teď linku. Chci tak moc, aby jste mi dodali zboží, které jsem si zaplatil a za které jsem zaplatil dopravu? Je takový problém tu dopravu zařídit, když ji stejně budete v konečném důsledku hradit? Je nutné zákazníka zatěžovat aby 2x řeši přepravní společnost a pak vyplňoval nějaké žádosti o úhradu nákladů? Jestli ano, tak je hloupé. Jestli byrokraticky chcete lpět na postupech, které nejsou proklientské a jsou nelogické, tak jste je to ještě hloupější a Vám ani mě to život neusnadní.
¶ Prosím Vás tedy o následující odpověďi.
¶1) je takovéto jednání zaměstnance Pana B----ka slušné a v pořádku, chcete takto jednat s klienty?2) jste ochotni najít nějaké řešení, abych nemusel řešit 2x dopravu a pak se Vás doprošovat o úhradu, když už je reklamace uznána?3) jestliže ochotni nejste, tak i prosím potvrďt, že mi v plné výši uhradíte PPL, nebo jinou společnost, kterou určíte4) jestliže vše mám řešit já, tak jaké formality má zásilka obsahovat, komu a kam poslat, pod jakým číslem a jak tedy zažádat u úhradu?5) mohu na základě nevyřízení reklamace do 30 dnů odstoupit od smlouvy?
¶ Závěrem chci říci, že jednání s p. U----em bylo vždy v pořádku. Problém začal až ve chvíli, kdy pan B----ek nebyl ochoten si mě vzít na telefon a pana U----ka začal používat jako tlumočníka. Prakticky celý průběh jednání mohu doložit e-mailovou komunikací ( například ze dne dodávky, kde píši, že jsem zboží převzít nechtěl, ale že postupuju dle instrukcí, které nám byly sděleny, tedy, že posílám fotky... atd )
¶Moc Vám děkuji za vstřícnost a hlavně zdravý rozum.

¶Budu čekat na návrh řešení.
¶Děkuji moc.
¶S pozdravem Bc. Jan Suchánek.


Produkt

kuchynská linka / reklamace / doprava


Požadované řešení

Zajíštění dopravy ze strany obchodu tam i zpět během jednoho dne bez nutnosti mé finanční asistence.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2018 13:23, před 6 lety

Dle ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel nárok na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění uznané reklamace.

U běžně přepravitelného zboží nemá prodávající zákonnou povinnost zboží odvézt od kupujícího a vrátit jej zpět. Při uplatnění reklamace je spotřebitel povinen poskytnout prodejci součinnost (např. předat zboží k reklamaci a po vyřízení reklamace jej přijmout zpět). Pokud spotřebiteli vzniknou náklady spojené s přepravou zboží k uznané reklamaci a zpět, má nárok na jejich náhradu jak bylo uvedeno výše. Je běžné, že se spotřebitel s prodejcem domluví na tom, že přepravu zajistí prodávající právě z důvodu eliminace nákladů na přepravu, pokud však takováto dohoda není zajišťuje si přepravu kupující. Vzor žádosti o náhradu nákladů je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci

Pro úplnost dodáváme, že na vyřízení reklamace má prodávající 30 dnů dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě, že tuto lhůtu překročí, jedná se o podstatné porušení smlouvy, pro které může spotřebitel dle § 2106 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2018 07:58, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.