Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Týká se Penny Brumov-Bylnice:
chybějící cenovky
špinavé košíky
nedoplněné zboží v odpoledních hodinách - poloprázdné regály
zboží ve nabízené slevě nebývá dostupné
zboží bývá doplňováno až po vstupu zákazníků, proč ne předem?
například dnes jsem nenašel na prodejně ani nabídkový leták
Zlepšit organizaci práce.
|
Tweet |
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Dozor nad touto povinností vykonává Česká obchodní inspekce.
Prodávající by měl dále nabízet pouze zboží, jehož dodávku bude schopen sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele zajistit. Pokud by prodávající neměl v úmyslu nabízení zboží dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho další výrobky a služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila tuto zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
V případě podezření na porušování hygienických předpisů lze na tuto skutečnost upozornit příslušnou Krajskou hygienickou stanici.
Ve zbylých případech prodávající svým jednáním nemohl porušit žádné právní předpisy, neboť organizace práce v dané provozovně je čistě na jeho uvážení. Není-li spotřebitel spokojen s organizací prodejny, je vhodné se obrátit na vedoucího zaměstnance této pobočky, případně na vedení společnosti. Je totiž v zájmu společnosti, aby se její zákazníci rádi vraceli do prodejny, protože se v ní cítí dobře a jsou spokojeni s poskytovanými službami.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.