Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V januari som zaplatila za premiove členstvo na Be2 stranke, stránku som navstevovala asi len tri dni a emailova adresa, ktorá slúzila aj ako prihlasovcie meno kde mali chodiť upozornenia bola pre zneužitie zrušená, Zistila som že mi spoločnosť stahuje bez informovania vysoke poplaty v hodnote 2X89 euro, po zrušení členstva a žiadaní poplatkov naspať, nakolko som ich služby nevyuživala a nebola som upozornena na stahovanie poplatkov mi síce členstvo žušili ale žiadaju dalsi poplatok v hodnote 100 euro ako pokutu. všetko bolo riešené slušne prostrednictvom emailov ba dokonca som im faxom poslala podpísané žiadosti o zrušenie premioveho členstva. Na to som dostala odpoveď že ak nezaplatím obratia sa na exekútora.
ďakujem Vám za pomoc
Žiadam od spoločnosti návrátenie všetkých poplatkov, ktoré mi boli z účtú stahované a zrušenie poplatku za pokutu. Spoločnosť nejedná korektne a taktiež ich všeobecné podmienky nie sú v súlade so zákonom
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohla spotřebitelka souhlasit i s prováděním opětovné platby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitelka má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky poté, co jí k tomu spotřebitelka vyzve, může spotřebitelka žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 169505020
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
Dobrý deň,
dakujem za informácie spoločnosti dTest.
Hneď po evidovaní, že spoločnosť BE2 si z mojho účtu sťahuje poplatky som v banke poziadala o reklamáciu týchto transakcií a banka mi včera moju reklamáciu uznala. Na to spoločnosť be2 naďalej odo mňa vymáha platby spat prostredníctvom ich partnerskej agentúry. Odmietam platiť spoločnosti poplatky.
Spoločnosť sa v maili vyjadrila, že členstvo nebude predĺžené, žiadne dodatočné náklady súviasiace s členstvom okrem otvorenej pohladavky nevzniknú. Čomu som rada, aspoň niečoho som sa zbavila
Žiadala som spoločnosť aby mi presne vypísala z čoho pozostáva pohladávka a v akej čiastke (čakám na vyjadrenie)
Taktiež som spoločnosť žiadala o zaslanie zmluvy, ktorá medzi nami vznikla,nakoľko povodný účet nie je aktívny a ja k nemu prístup nemám. Zmluvu zatiaľ neposlali.
Ďakujem veľmi pekne za rady a pomoc
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, neměla by na zaplacení poplatku nárok.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka, kterou běžně zasílá spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitelky povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Dále pozornosti spotřebitelky doporučujeme příručku evropského spotřebitelského centra, které se problematice podrobně věnuje: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dle našeho názoru tedy společnost nemá právo si nárokovat poplatek za automatické prodloužení členství, jelikož podle nás nedochází k platnému prodloužení členství.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: 169505020
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.