Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#24226Deaktivacni poplatek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2018, před 7 lety

Bohdanka Pernekrová

Znění stížnosti

Dobrý den. V srpnu roku 2014 naši domácnost navštívili podomní prodejci společnost Bohemia Energy s.r.o.( dále jen BE ), kdy následně jsem s nimi uzavřela smlouvu na dodávku plynu, zákaznické číslo: 8201669206. V uvitacim dopisu BE ze dne 28.8.2014 bylo uvedeno, že plánována změna dodavatele proběhne ke dni 2.8.2015. K této dodávce však nedošlo a tak jsem tomu nevěnovala žádnou pozornost a zůstala s odběrem u současného dodavatele, spol. Innogi. Letos tuším v měsíci duben/kveten ( presne datum nevím ) se mi ozval současný dodavatel plynu Innogi, že obdržel od spol BE výpověď smlouvy, ale že není problém tuto výpověď vzít zpět a zůstat u stávajícího dodavatele Innogi. Já jsem souhlasila, neboť jsem se službami spol BE již dávno nepočítala. Podepsala jsem spol Innogi plnou moc a přiložené dokumenty a společnosti Innogi vše odeslala poštou s tím, že vše vyřídí za mne. Telefonicky mi bylo přislíbeno, že v žádném případě nebudu muset platit žádné sankce. Dne 25.5.2018 jsem však poštou obdržela od BE dopis o ukončení smluvního vztahu s tím, že mi byl vystaven k uhrazení smluvní poplatek ( tzv. Deaktivacni poplatek ) ve výši 6050 Kč, jelikož nebyla dodržena výpovědní lhůta 3 měsíce. Dopis jsem navíc obdržela v den splatnosti tohoto poplatku a následně přišlo i několik výhružných SMS o možných dalších sankcích atd. Poplatek jsem dosud neuhradila z těchto důvodu:

1. Domnívám se, že smlouva s BE nebyla plátna, neboť k dodávce k plánovanému datu 2.8.2015 nedošlo, došlo tedy k porušení VOP spol BE, přesně dle článku K, odstranění. 2, písm. a)
2. Mám za to, že zároveň došlo k chybě na straně současného dodavatele, který si měl výpovědní lhůtu overit, když už přislíbil provést změnu bez sankcí.

Ještě bych uvedla, že spol Innogi na tuto záležitost založila reklamaci, kterou však vyřídila tak, že nedošlo z jejich strany k žádnému pochybení, že spol BE výpověď akceptovala a mám se obrátit na BE.
Na odbernem místě je několik měsíců již odběr 0 kWh, byt je neobydleny a poplatek 6050 Kč je pro mne jako pro důchodce neúměrně a nepoměrně vysoky.


Požadované řešení

Žádám o storno deaktivacniho poplatku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2018 12:31, před 6 lety

Všeobecné obchodní podmínky (https://www.bohemiaenergy.cz/wp-content/uploads/2015/07/BE-SD-OP_2014-01.pdf) jsou součástí smlouvy a jejich ustanovení zavazují obě smluvní strany. Dle ustanovení K, odst. 2 písm. a) je zákazník "oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě podstatného porušení smluvních povinností ze strany Dodavatele. Za podstatné porušení smluvních povinností Dodavatelem
se považuje zejména: bezdůvodné neposkytování nebo nezajištění distribučních služeb"

Pokud byla sjednána změna dodavatele ke dni 2. 8. 2015 a v následujících téměř 3 letech nebyla realizována, lze toto prodlení kvalifikovat jako neposkytnutí distribučních služeb dle citovaného ustanovení všeobecných obchodních podmínek. Spotřebitelka má v takovéto situaci možnost od smlouvy odstoupit. Dodavatel pak není oprávněn požadovat deaktivační poplatek, neboť se nejedná o výpověď smlouvy, nýbrž o spotřebitelčino odstoupení od smlouvy pro porušení dodavatelovy smluvní povinnosti.

Pokud spol. Innogy, na základě plné moci od spotřebitelky, odstoupila od smlouvy (jak bylo popsáno výše), není společnost Bohemia Energy oprávněna účtovat deaktivační poplatek.

V případě, že společnost Innogy postupovala jiným způsobem, který založil nárok společnosti Bohemia Energy, může spotřebitelka požadovat náhradu vzniklé škody po spol. Innogy, neboť ta se zavázala, že zajistí setrvání spotřebitelky u jejích služeb bez jakýchkoliv sankcí.

Nepodaří-li se spor vyřídit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací: http://www.eru.cz/search?p_p_auth=E3J8Mled&p_p_id=101&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_101_struts_action=%2Fasset_publisher%2Fview_content&_101_assetEntryId=3474596&_101_type=content&_101_urlTitle=4591613&redirect=http%3A%2F%2Fwww.eru.cz%2Fsearch%2F-%2Fmy-search%2Fmy-search%3F_search_WAR_erusearch_keywords%3Dmimosoudn%25C3%25AD%26_search_WAR_erusearch_action%3Dsearch&inheritRedirect=true).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.9.2018 13:07, před 6 lety

Dobrý den, paní Pernekrová,

děkujeme za zaslání informací a mrzí nás, že jsme byly nuceni smluvní poplatek vystavit.

Změnu dodavatele na základě smlouvy č. CMA50013663 (dále jen „Smlouva“) ke dni 2.8.2015 jsme realizovat nemohli. Ve smlouvě jste tento termín uvedli jako možný termín změny dodavatele avšak Váš stávající dodavatel innogy s tímto termínem nesouhlasil. Naše společnost tak byla povinna vyčkat do řádného ukončení smlouvy s innogy a změnu dodavatele realizovat k 18.5.2018.

O těchto změnách jsme Vás informovali dopisem ze dne 23.2.2018, dopisem 12.3.2018.

Kroky které uvádíte tj. ukončení Smlouvy na žádost společnosti innogy byly skutečně realizovány. Žádost jsme přijali 7.5.2018 a akceptovali jsme tak termín ukončení společnosti innogy, který společnost innogy požadovala tj. 15.6.2018 v souladu s ustanovením §11a odst.3 Energetického zákona.

O ukončení smlouvy ke dni dni 15.6.2018 (bezplatně) jsme Vás informovali dopisem ze dne 11.5.2018. Stejná informace byla zaslána i společnosti innogy.

Aby byla smlouva ukončena bezplatně, mělo tedy dojít k zahájení dodávky ke dni 18.5.2018 a ukončení dodávky ke dni 15.6.2018.

Se všemi kroky jsme souhlasili, pravdivě a písemně jsme informoval Vás i Vašeho dodavatele. Bohužel, z nám neznámého důvodu Váš stávající dodavatel realizoval požadavkem ke dni 18.5.2018 jednostrannou změnu a dodávka od naší společnosti ke dni 18.5.2018 zahájena nebyla.

Došlo tak k porušení smlouvy č. CMA50013663 což mělo za následek okamžité ukončení smlouvy ke dni 18.5.2018 se smluvním poplatkem v částce 6050 Kč. O těchto skutečnostech jsme Vás znovu informovali dopisem 18.5.2018.

Proces změny dodavatele není jednoduchý, je potřeba zajistit komunikaci s Operátorem trhu, komunikaci se stávajícím dodavatelem, kontrolu správnosti údajů, kontrola smluvní dokumentace. Všechny tyto kroky zajišťuje naše společnost. Byly domluveny termíny např. změna k 18.5.2018 a ukončení k 15.6.2018. Naše společnost tyto kroky realizovala, při čemž zmaření celého procesu nestojí na straně naší společnosti. Vznikly tak náklady, které Vám prostřednictvím smluvní sankce účtujeme dle smlouvy.

Z výše uvedeného je zřejmé, že Váš nový dodavatel domluvil termín ukončení smlouvy bezplatně a Vás o tomto požadavku informovala naše společnost. Termín dodržen nebyl. Proč se tak stalo Vám zřejmě objasní Váš nový dodavatele který 18.5.2018 dodávky komodit zahájil. Na smluvním poplatku v částce 6050 Kč jsme z výše uvedených důvodů nuceni trvat.

S úctou
Lenka Trefná

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2018 10:08, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.10.2018 10:18, před 6 lety


Bohdanka Pernekrová

Hodnocení: